Friday, Aug 27, 2021

صفحه نخست » وزیر دفاع رئیسی و موج جدید تروریسم

ir26.jpg عرفان قانعی فرد [ تویتر: @EQFard]

خبرگزاری ایرانشهر

امروز در صحن مجلس مشروعه، محمدرضا آشتیانی با سابقه حضور در ارتش خلافت اسلامی مُلایان رای اعتماد گرفت. بر گردن وی دو مدال ایدئولوژیک هم آویخته اند : ایثارگری و جانبازی.

خبرگزاری ها هم گزارش دادند که سرتیپ محمدرضا قرایی‌آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دفاع از برنامه‌هایش در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و در جریان رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت، دهان گشود " به یقین خدمت در دولت ولاییانقلابی و مردمی مایه افتخار است". سخنی که نشان از عدم دلبستگی به مام میهن دارد و برای او خدمتگزاری خامنه ای و اختاپوس مذهبی در ایران، بیشتر از ایران اهمیت دارد.
خودش رسما گفت که در هماهنگی با ستادکل نیروهای مسلح قرار دارد و گوش به فرمان فرماندهی خامنه ای و مواجهه با "دشمنان و شرارت‌ها" است.
بنا به ذهنیت توهم آمیز و عجز مسلط بر کابینه رئیسی، خود را آماده "مقابله‌ با اغواگران و خنثی‌سازی توطئه‌ها و تفرقه‌افکنی‌ و نا امیدی دشمن در تبلیغات تهاجمی و فضای مجازی " می داند. کسی هم نمی داند، چه رابطه ای بین وزارت دفاع و فضای مجازی است؟
امیر آشتیانی با نوعی غرور و سخن بی سند و مدرک، به سراغ : افزایش توان موشکی ( بالستیک، کروز، پدافند هوایی، پهبادی)، سامانه‌ فضایی، شناورها و تجهیزات رزم دریایی، افزایش تحرک و ارتقاء قدرت‌های زرهی و ضد زرهی واحدهای زمینی، جنگ الکترونیک، دفاع سایبری و هدف‌گذاری‌ها می رود. اما کسی نمیداند که عدم توقف برنامه موشکی ایران، نه راهی برای رژیم ایران می گشاید و نه به حل مشکلات مردم ایران، کمکی خواهد کرد. ادعای برجام 2 هم ، شوخی با خرد مردم ایران بود وگرنه تروریسم و برنامه موشکی و حمایت از گروه های شیعه تروریست در منطقه، چیزی نیست که مورد غفلت اروپا و آمریکا باشد.
آشتیانی به دیپلماسی دفاعی و تحقق اهداف کلان امنیت و منافع ملی با دفاع همه‌جانبه اشاره دارد اما هیچ برنامه مشخصی ندارد. ناگهان فکر واقعی خود و سیستم مُلایان را عیان می سازد: "بازدارندگی فعال ؛ حمایت قاطع از محور مقاومت و امنیت پایدار منطقه‌ای و مقابله با تروریست و مداخله بیگانگان".

وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: تقویت شبکه هوشمند هدایت و راهبری همکاری‌های دفاعی و بین‌المللی و بهره‌گیری دیپلماتیک به منظور رفع گلوگاه‌های فناورانه و تسهیل فعالیت‌های صادراتی و تأمین نیازمندی‌های دفاعی و توسعه همکاری‌های اقتصادی و گسترش سامانه اِشراف اطلاعاتی به منظور رصد تحولات محیطی و بین‌المللی و مشارکت در تصمیم‌سازی راهبردی و معاهدات دفاعی و نیز تعیین تکلیف حقوقی پرونده‌های بزرگ دعاوی خارجی و دریافت مطالبات حوزه دفاعی در دستور کار قرار دارد.

امیر آشتیانی ادامه داد: خدمتگزاران شما در نیروهای مسلح همواره در تمامی دوره‌ها و مقاطع زمانی در صحنه‌های مقابله و مواجهه با فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی و تهدیدات متصور برای کشور و مخاطرات و بلایای طبیعی، حضور فعال، چشمگیر و هوشیارانه داشته‌اند و هر کجا دشمنان قصد توطئه، تجاوز و شیطنت داشته‌اند، به‌گونه‌ای با آن‌ها برخورد شده است که منصرف و سر شکسته صحنه را ترک کرده‌اند و این تجارب ارزشمند از سرمایه‌های مجموعه دفاعی کشور محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: آمریکا به عنوان نماد پوشالی و استکباری قدرت و تمامی ایادی زخم‌خورده او از جمله رژیم صهیونیستی از سر استیصال و ترس، هر از گاهی رویاپردازی می‌کنند، اما خود به درستی می‌دانند و تجربه کردند که ایران اسلامی با تأسی از عاشورا و آموزه‌های معرفتی و تبعیت محض از امام حاضر خود در عصر کنونی با عزم و اراده راسخ به دنبال گسترش عدالت، امنیت پایدار و احقاق حقوق مستضعفین و حمایت همه‌جانبه از مقاومت و حذف نظام سلطه و یکجانبه‌گرا در جهان است.
وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه ایران به دنبال ایجاد آرامش در منطقه است، تأکید کرد: آرامش و امنیت در منطقه با تعامل و همکاری تمام کشورهای منطقه به دست می‌آید.
یک ارتشی باورمند به تروریسم اسلامی، وقتی دهان باز می کند!، عیب و هنرش عیان می شود. از 42 سال قبل تا به امروز، بنا به کدام سند و مدرک، رژیم ایران بجز دخالت، به دنبال آرامش در منطقه بوده؟ کدام نوع از مقاومت و بیداری اسلامی؟هرچه هست ، تروریسم اسلامی و شبکه تروریسم بوده. و حذف نظام سلطه در این ادبیات هم به معنی ضدیت با آمریکا و اسرائیل است و فاصله بیشتر گرفتن از جهان متمدن. به کدام نیروهای مسلح و قدرت منطقه‌ای فخر می فروشد؟
هراس امیر آشتیانی از ماجراجویی، نابخردی و تهاجم چیست؟ در حمله احتمالی آمریکا و اسرائیل؟ چه توان و امکانی یا تأسیسات نظامی برای این پاسخ هست؟ با اغراق و ادعای بی سند، چه دفاعی را می توان داشت؟ پس از سخنرانی طولانی و سخنانی پراکنده ، خود را مطیع "فرامین حکیمانه امامین انقلاب" می شناساند. اما نمی گوید که او سرباز ایدئولوژی خُمینیسم است. و آشتیانی همان کسی است که معتقد بود فعالیت های تروریستی قاسم سلیمانی، "نظام اسلامی را استحکام بخشید"!
البته ارتشی باورمند به تروریسم اسلامی، در تاریخ معاصر ایران نقش مخربش در سال ۱۳۶۳ در کردستان ایران - و تعامل وی با سازمان های سیاسی و مسلح - فراموش نمی شود. وانگهی، در روز جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ توسط وزارت خزانه داری آمریکا به دلیل پیشبرد اهداف بی‌ثبات‌کننده رژیم در منطقه و جهان، تحریم‌ شده. تشدید فرقه گرایی؛ راه اندازی شبکه فعال تروریسم؛ تشکیل گروه های شیعه مسلح تروریستی در عراق و سوریه و ... ؛ رادیکالیسم و... تنها، بخشی از رفتارهای بی ثبات کننده رژیم تهران در منطقه است.

آمدن افرادی مانند آشتیانی، نشان بارزی از میل شدید دولت فعلی ابراهیم رئیسی به ترویج و توسعه تروریسم منطقه ای [Terrorism]است. هرچند که کل این وزارتخانه و سازمان های وابسته به آن، از جمله نهادهایی است که به دلیل دخالت مستقیم در برنامه موشکی و تروریسم رژیم ایران، از جانب ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا و شورای امنیت مورد تحریم واقع شده ‌است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy