Friday, Aug 27, 2021

صفحه نخست » شمخانی سخنان بنت و بایدن را "تهدید غیر قانونی" خواند

F0E7BA3F-D6A8-43E8-B710-64759AE45C2E.jpegدویچه وله فارسی

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در توئیتی به سخنان مطرح‌شده در دیدار جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل واکنش نشان داد. شمخانی به "تهدید غیر قانونی" اشاره کرده است.
علی شمخانی، دبیر شورای عال امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «اولین ملاقات بنت و بایدن و تاکید بر استفاده از "گزینه‌های دیگر" علیه ایران، ضمن آنکه تهدید غیرقانونی یک کشور دیگر است، حق جمهوری اسلامی ایران برای پاسخگویی متقابل علیه "گزینه‌های در دسترس" را تثبیت می‌کند».
رئیس جمهور آمریکا روز جمعه ۲۷ اوت (۵ شهریور) در دیدار با نخست وزیر اسرائیل در کاخ سفید که به دلیل انفجارهای کابل با یک روز تاخیر برگزار شد، تاکید کرد که ایران "هرگز به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت".
جو بایدن در این دیدار همچنین گفت: «ما دیپلماسی را در اولویت قرار داده‌ایم و باید دید که ما را به کجا خواهد رساند. اما اگر دیپلماسی شکست بخورد، ما آماده‌ا‌یم که به گزینه‌های دیگر روی بیاوریم.»

توئیت شمخانی ناظر بر عبارت "روی آوردن به گزینه‌های دیگر" است.
نفتالی بنت نیز جمهوری اسلامی ایران را "صادر کننده تروریسم و ناقض شماره یک حقوق بشر در دنیا" خواند و افزود: «درست در همین حال که ما با هم صحبت می‌کنیم، ایرانی‌ها سانتریفیوژهای خود را در نطنز می‌چرخانند».
نخست وزیر اسرائیل همچنین به "طرحی که برای مهار ایران" به همراه داشت اشاره کرد و افزود که هدف از این طرح "متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران و ممانعت از گسترش حضور آن در منطقه است".
نخست وزیر اسرائیل همچنین تصریح کرد که کشورش "برای تامین امنیت خود هرگز از آمریکا درخواست اعزام نیرو نخواهد کرد و امنیت خود را به منابع خارجی گره نخواهد زد".



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy