Saturday, Aug 28, 2021

صفحه نخست » دولت رئیسی در سازمان ملل از اسرائیل شکایت کرد

UN_082721.jpgایران در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد از تهدید‌های اسرائیل شکایت کرد

رادیو بین المللی فرانسه - زهرا ارشادی سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد بار دیگر با دفاع از برنامه‌ هسته‌ای این کشور نسبت به آنچه «هرگونه محاسبه اشتباه احتمالی یا اقدام ماجراجویانه» از سوی اسرائیل خواند هشدار داد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، زهرا ارشادی در این نامه که خطاب به رئیس شورای امنیت نوشته، به حمله به تأسیسات غنی‌سازی نطنز در ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ اشاره کرد.

او با منسوب کردن آن به اسرائیل آورده است: «آن اقدام فعالیت این تأسیسات حساس هسته‌ای را که تحت پادمان‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نظارت گسترده آن است، مختل کرده بود.»

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی گفت در اظهارات اخیر نخست وزیر اسرائیل «به طور ضمنی»، به حملات پنهان اسرائیل به برنامه هسته‌ای ایران اشاره شده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

اسرائیل بارها اعلام کرده که در مقابل تمایل ایران برای دسترسی به بمب اتمی می‌ایستد. همچنین تاکنون بارها به تاسیسات و اشخاص مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران حمله شده اما با وجود اعلام ایران مبنی بر دست داشتن اسرائیل در این حملات، اسرائیل رسما مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته است.

ارشادی نوشت تهدیدهای اسرائیل «علیه یک دولت عضو سازمان ملل متحد نقض فاحش حقوق بین الملل، منشور سازمان ملل، بویژه ماده ۲ آن است و بنابراین نباید از سوی جامعه بین المللی و شورای امنیت تحمل شود.»

این اظهارات سفیر جمهوری اسلامی در حالی است که ایران به تازگی به گفته آمریکا و اتحادیه اروپا به یک کشتی تجاری اسرائیل در آب‌های دریای عمان حمله پهپادی کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy