Saturday, Aug 28, 2021

صفحه نخست » طالبان: منتظر سیگنال واشینگتن برای کنترل فرودگاه کابل هستیم

22353348-82BB-4A16-8A8B-C252FF489052.jpegالعربیه فارسی

طالبان ادعا کردند که دارای تیمی که شامل متخصصان فنی و مهندسان واجد شرایط برای مدیریت فرودگاه کابل اند

در حالی که سطح خطر در مجاورت فرودگاه کابل همچنان بالاست، گروه طالبان که حدود دو هفته پیش کنترل پایتخت افغانستان را در دست گرفت، اعلام کرد که برای گرفتن فرودگاه منتظر سیگنال آمریکا است.
یک مقام طالبان، امروز یکشنبه، 29 اوت، به خبرگزاری «رویترز» گفت که هدف این گروه تحویل سریع فرودگاه حامد کرزی (فرودگاه کابل) است.

سیگنال نهایی
این مقام طالبان که نخواسته نامش فاش شود، به رویترز گفت: «ما منتظر آخرین سیگنال آمریکایی‌ها هستیم و پس از آن کنترل کامل فرودگاه کابل را به دست خواهیم گرفت.»
علاوه بر این وی تأکید کرد، طالبان که پس از پیشروی‌های سریع کنترل کشور را در دست گرفت، دارای تیمی است که شامل متخصصان فنی و مهندسان واجد شرایط است و آماده مدیریت فرودگاه است.
این پس از آن است که یک مقام امنیتی غربی در گفت‌وگو با رویترز امروز گفت، تنها 1000 غیرنظامی در فرودگاه کابل باقی مانده، زیرا نیروهای آمریکایی وارد مرحله نهایی فرایند تخلیه شده‌اند.
وی همچنین خاطرنشان کرد که حجم جمعیت در دروازه‌های فرودگاه پس از هشدار در مورد حمله قریب الوقوع دیگر، کاهش یافته است.
جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، روز گذشته 28 اوت در مورد تهدیدی دیگر در نزدیکی فرودگاه هشدار داده بود. بایدن، از احتمال حمله تروریستی دیگر، طی ساعات آینده به میدان هوایی (فرودگاه) بین‌المللی کابل خبر داده و افزود که طبق اطلاعات فرماندهان وی ممکن است این حملات در 24 تا 36 ساعت آینده انجام شود.
بایدن، بعد از ظهر روز گذشته، 28 اوت (6 سنبله)، در بیانه‌ای گفت که به فرماندهان خود دستور داده هر اقدامی را برای اولویت‌بندی حفاظت از نیروهای آمریکایی در میدان هوایی انجام دهند. همچنان باید اطمینان حاصل شود که سربازان تمام اختیارات، منابع و برنامه‌ها را برای حفاظت از شهروندان ایالات متحده دارند.
این هشدار چند روز پس از حمله خونین انتحاری در فرودگاه کابل که موجب کشته شدن ده‌ها افغان و 13 سرباز آمریکایی شد، اعلام شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy