Sunday, Aug 29, 2021

صفحه نخست » محمد اسلامی بدون «سوابق هسته‌ای» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران شد

eslami_082721.jpgرادیو فردا - رئیس‌جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه هفتم شهریور محمد اسلامی، وزیر سابق راه‌وشهرسازی را به سمت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی منصوب کرد.

پایگاه اطلاع‌رسانی دولت با اعلام این خبر تنها به کلیاتی از سوابق آقای اسلامی اشاره کرد که اصولا ارتباطی با حوزه هسته‌ای ندارد، اما او سال‌ها در حوزه صنایع دفاعی فعال بوده است.

آقای اسلامی متولد ۱۳۳۵ در شهر اصفهان و فوق لیسانس مهندسی راه و ساختمان است که وزارت راه‌وشهرسازی در دوران ریاست‌جمهوری حسن روحانی و قبل از آن استانداری مازندران، معاونت امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع و مدیرعاملی شرکت صنایع هواپیماسازی ایران را در سوابق اجرایی خود دارد.

قبل از وی علی‌اکبر صالحی که فارغ‌التحصیل دانشگاه آمریکایی بیروت و موسسه تحقیقاتی ماساچوست در رشته‌های فیزیک هسته‌ای و مهندسی هسته‌ای بود، این سمت را در اختیار داشت و قبل از آقای صالحی نیز ریاست این سازمان بر عهده فریدون عباسی دکترای فیزیک هسته‌ای از دانشگاه شهید بهشتی بود.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

آقای عباسی روز یکشنبه در واکنش به انتصاب آقای اسلامی به عنوان رئیس سازمان انرژی اتمی، در توئیتی نوشت: «‏انتخاب مهندس ‎محمد اسلامی که سابقه بسیار مثبتی در زمینه‌های آموزش، تحقیقات منجر به محصول و مدیریت اجرایی در سطح کلان کشوری دارد، نویددهنده اجرای درست ‎راهبردهای هسته‌ای نظام است».

دولت ابراهیم رئیسی علت انتصاب محمد اسلامی به این سمت، در حالی که سوابق وی ارتباطی با سازمان انرژی اتمی ندارد، را توضیح نداده است.

ایران از اردیبهشت ۹۸، یک سال بعد از خروج آمریکا از برجام شروع به عدول تدریجی از تعهدات برجامی خود کرد و در ماه‌های گذشته بواسطه طیفی از مسائل از جمله عدم تمدید همکاری‌های جامع با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، غنی‌سازی اورانیوم تا سطح ۶۰ درصدی، تولید اورانیوم فلزی که برای ساخت بمب هسته‌ای نیز کاربرد دارد، و همچنین استفاده از سانتریفوژهای پیشرفته به نگرانی‌های بین‌المللی از فعالیت‌های هسته‌ای خود دامن زده است.

از طرفی مذاکرات هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی از ۳۰ خرداد متوقف شده و هنوز دولت ایران اعلام نکرده است آیا به میز مذاکرات برمی‌گردد یا نه و چه پیش‌شرط‌هایی برای ادامه گفت‌وگوها در نظر دارد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy