Monday, Aug 30, 2021

صفحه نخست » پیوستن سفیر سابق آمریکا در اسرائیل به تیم پرونده هسته‌ای ایران

DSH.jpg دویچه وله - دانیل شاپیرو، سفیر سابق آمریکا در اسرائیل به تیم رابرت مالی، مسئول امور ایران در وزارت امور خارجه آمریکا می‌پیوندد. شاپیرو قرار است در تماس مستقیم با دفتر نخست‌وزیری و همچنین وزیران دفاع و امور خارجه اسرائیل باشد.

دانیل (دن) شاپیرو در سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ به عنوان سفیر آمریکا در اسرائیل خدمت می‌کرد. پیش از آن، شاپیرو مشاور امنیتی باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده بود.

👈 مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

افزون بر آن شاپیرو یکی از کسانی بود که در توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران نقش مهمی ایفا کرده بود. انتخاب شاپیرو برای عضویت در تیم ایران در وزارت امور خارجه آمریکا در شرایطی صورت می‌گیرد که نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا بر سر توافق هسته‌ای ایران و خطرات ناشی از آن گفت‌وگو کرده بودند.

گفته می‌شود که شاپیرو به عنوان عضو تیم ایران وزارت امور خارجه آمریکا شش ماه در واشنگتن و شش ماه در اسرائیل فعالیت خواهد کرد.

او مستقیما در ارتباط با خطرات ناشی از فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند و با دفتر نخست‌وزیری اسرائیل و همچنین با وزیران دفاع و امور خارجه آن کشور در تماس مستقیم خواهد بود.

یکی از مسئولان دولت آمریکا درباره انتخاب شاپیرو برای عضویت در تیم ایران وزارت امور خارجه آمریکا گفته است: «تجربه دانیال شاپیرو و همچین اطلاعات او درباره منطقه و همچنین این موضوع که او فرد شناخته شده‌ای در منطقه است، می‌تواند زمینه همکاری و هماهنگی آمریکا با اسرائیل را تأمین کرده و در ارتباط با یافتن راه‌حل‌هایی برای مسائل مربوط به ایران در منطقه کمکی به وزارت امور خارجه باشد.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy