Monday, Aug 30, 2021

صفحه نخست » مذاکرات وین با اجماع حاکمیتی جلو خواهد رفت

khatibzadeh_083021.jpgسخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مذاکرات به صورت اجماع حاکمیتی جلو خواهد رفت و اینکه به دست وزارت خارجه یا نهاد دیگری باشد، تصمیمی است که بزودی گرفته خواهد شد.

صدای آمریکا - به گزارش خبرگزاری مهر، خطیب‌زاده، روز شنبه گفت در صورتی که آمریکا به تعهداتش بر اساس «برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ به شکل راستی‌آزمایی شده» بازگردد، «ایران هم اقدامات کاهشی خود را متوقف می‌کند.» تهران پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اخیر در ایران میز مذاکرات وین را ترک کرد و دیگر به آن بازنگشته است.

خطیب‌زاده درباره میانجیگری احتمالی بغداد بین تهران و واشنگتن گفت که مذاکرات برجام میانجی نیاز ندارد و جمهوری اسلامی ایران نه در وین و نه جایی دیگر با ایالات متحده گفت‌وگوهای مستقیم ندارد. ایران و آمریکا به درخواست تهران به طور «غیرمستقیم» در مذاکرات وین گفت‌وگو کرده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در کنفرانس خبری خود به سوالی در خصوص اینکه چرا ابراهیم رئیسی در اجلاس اخیر بغداد شرکت نکرد، پاسخ صریحی نداد. وی همچنین ایستادن حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در کنار سران کشورها در لحظه گرفتن عکس از شرکت کنندگان در اجلاس بغداد را که باعث انتقادات از نقض پروتکل‌ها توسط وزیر خارجه ایران شد، موارد «حاشیه» خواند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy