Tuesday, Aug 31, 2021

صفحه نخست » صداوسیما اولین رسانه حاضر با طالبان در فرودگاه کابل

wire31.jpgایران وایر - براساس ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، خبرنگار صداوسیمای جمهوری اسلامی پس از ترک نیروهای امریکایی از فرودگاه کابل، اولین رسانه‌‌ای بود که به همراه «طالبان» وارد این فرودگاه شد.

«بهنام یزدانی»، خبرنگار صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در افغانستان روز سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰ در یک گزارش تصویری مدعی شد: «این اولین تصاویری است که از فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی کابل منتشر می‌شود.»

در این گزارش، خبرنگار می‌گوید: «سران طالبان دقایقی قبل وارد فرودگاه شدند.»

انتشار این ویدیو با توجه به این که صداوسیما اولین رسانه‌‌ای است که هم‌زمان با ورود طالبان، به فرودگاه کابل رسیده است، واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی را به همراه داشت.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

در این گزارش، خبرنگار سازمان صداوسیما کفش‌های جا مانده روی زمین را نشان می‌دهد و می‌گوید: «این‌ها نشانه سراسیمگی امریکایی‌ها در دو هفته گذشته‌اند.»

صداوسیمای جمهوری اسلامی پیش از این و پس از حضور طالبان در کابل نیز طی گزارش‌هایی، وضعیت این شهر را آرام توصیف کرده بود. این در حالی است که براساس گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌‌ها وضعیت آغاز به کار برخی رسانه‌ها، فعالیت روزنامه‌نگاران و مواردی مانند پوشش زنان، بخش‌های مختلف هنر، از جمله سینما، موسیقی و بسیاری دیگر در افغانستان نامشخص است.

طی ماه اخیر، به دنبال حضور نیروهای طالبان در کابل، بسیاری از شهروندان افغانستانی تصمیم به خروج از این کشور گرفتند. این شهروندان سعی کردند خود را به هواپیماهای امریکایی و دیگر کشورهای غربی در فرودگاه کابل برسانند. از این‌رو، هرج و مرج و سردرگمی بسیاری در منطقه فرودگاه «حامد کرزای» کابل شکل گرفته بود.

روز سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰، با پرواز آخرین هواپیمای امریکایی از کابل، ایالات متحده رسماً افغانستان را ترک کرد و نیروهای طالبان به فرودگاه مسلط شدند.

هم‌زمان، ناامیدی شهروندان افغانستانی از خروج از طریق مسیر هوایی، باعث شد تا افراد بسیاری طی روزهای اخیر به مرزهای مشترک ایران و افغانستان هجوم آورند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy