Saturday, Sep 4, 2021

صفحه نخست » یک نماینده مجلس ایران خواستار محاکمه حسن روحانی شد

A64C6D0C-0083-423F-B699-5B53F80D34FF.jpegبی بی سی فارسی

جواد نیک‌بین، نماینده کاشمر در مجلس ایران خواستار محاکمه حسن روحانی، رئیس جمهور سابق ایران و همکارانش در قوه قضائیه شد و گفت: "مصلحت‌سنجی در محاکمه حسن روحانی و تیمی که خیانت کرده‌اند، درست نیست".
آقای نیک‌بین با اشاره به پخش یک سریال تلویزیونی "گاندو" از تلویزیون دولتی ایران گفته است "یا گاندو که هم اکنون پخش می‌شود دروغ است یا اینکه صحت دارد؛ اگر دروغ است بهتر است پخش آن را قطع کنند و اگر موضوعات مندرج در سریال صحت دارد باید هر چه سریع‌تر روحانی و تیم منتسب به او را محاکمه کنند".

سریال گاندو که در حال حاضر فصل دوم آن در حال پخش از شبکه سوم تلویزیون ایران است، محور اصلی‌اش حمله به دولت حسن روحانی و وزارت خارجه در زمان وی ساخته شده است.

نماینده کاشمر در جلسه امروز مجلس با یک تذکر آیین‌نامه‌ای "از قوه قضائیه خواست پرونده‌های مرتبط با دولت سابق را بررسی کند."
آقای نیک‌بین خطاب به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس ایران گفت: "هتر است هیأت رئیسه مجلس به صدا و سیما دستور بدهد یا سریال گاندو را تعطیل کند یا اینکه محاکمه حسن روحانی رئیس جمهوری سابق زودتر شروع شود."

وی از محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه هم خواست تا " پرونده‌های تخلفاتی را که مجلس یازدهم و کمیسیون اصل نود و... بررسی کرده و خیلی از خیانت‌هایی که دولت سابق انجام داده و پرونده‌های آن را به قوه قضائیه ارسال کرده است بررسی کنند".
پس از پخش فصل اول سریال گاندو از تلویزیون ایران عباس موسوی، سخنگوی وقت وزارت خارجه ایران خبر از ارسال نامه گلایه‌آمیز محمدجواد ظریف، وزیر خارجه سابق درباره شکایت از این سریال به آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی داد.
آقای موسوی روز دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸ در پاسخ به سوال خبرنگاران ارسال چنین نامه‌ای را تایید کرد و افزود که رهبری در پاسخ به این نامه تاکید کرده است که "مطلقا راضی نیست که اهانتی به وزیر خارجه ایران صورت بگیرد."



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy