Tuesday, Sep 7, 2021

صفحه نخست » در سه ماه اخیر ۳۰ درصد رستوران‌های تهران تعطیل شده‌اند

restaurant_090721.jpgعلی اصغر میرابراهیمی، رییس اتحادیه سلف و رستوران تهران می‌گوید بسیاری از دارندگان رستوران و سلف سرویس در ماه‌های اخیر به ناچار دست از کار کشیده‌اند. او گرانی مواد اولیه، مالیات و کاهش مراجعه مردم به دلیل بحران کرونا را علل عمده تعطیلی رستوران‌ها عنوان کرد. میرابراهیمی گفت: «رستوران‌ها وضعیت خوبی ندارند، بیشتر آنها فقط به صورت بیرون‌بر می‌توانند کار کنند، برخی از آنها به علت‌های مختلف مانند جایی که در آن قرار گرفته‌اند امکان عرضه خدمات بیرون‌بر هم ندارند. بسیاری از همکاران ما به خاطر گرانی‌، کرونا، مالیات و همه مشکلات دیگر مجبور به تعطیلی واحد صنفی خود شده‌اند. تقریبا ۳۰ درصد رستوران‌ها نسبت به ۲ تا ۳ ماه پیش مجبور به تعطیلی شده‌اند.

این تعطیلی‌ها در بیشتر شهرها اتفاق افتاده است.» رییس اتحادیه سلف و رستوران تهران درباره گرانی مواد اولیه گفت: «مرغ را کیلویی ۴۵ هزار تومان می‌خریم، حقوق‌ها افزایش یافته، آب و برق و عوارض شهرداری هم افزایش یافته و مالیات هم هست.» او همچنین از عدم حمایت دولت از اصناف انتقاد کرد و افزود: «ستاد کرونا مدام اعلام می‌کند که به رستوران‌ها نروید یا کمتر بروید. مردم هم کمتر مراجعه می‌کنند؛ در این شرایط مشخصا تقاضا هم افت زیادی پیدا می‌کند، بنابراین افت قابل توجهی در تقاضا داشتیم. حمایتی هم از اصناف وجود نداشت، قرار بود تسهیلات بدهند که این اتفاق نیافتاد، از طرف دیگر قرار بود که در دریافت مالیات تخفیف دهند که این مورد هم محقق نشد.»

شیوع کرونا تاثر مخربی بر کسب و کار و مشاغل در بخش خدمات برجای گذاشته است. تاخیر و بی تفاوتی مسئولان در واکسیناسیون برای محدود کردن همه‌گیری کرونا از یک سو و عدم حمایت از صاحبان مشاغل کوچک از سوی دیگر، بحران کسب و کار و بیکاری را دامن زده است. ده‌ها هزار کارگر -اغلب بدون بیمه- پس از شیوع کرونا بیکار و بدون کمترین حمایتی به حال خود رها شده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy