Thursday, Sep 9, 2021

صفحه نخست » فعالان مدنی بازداشت شده مقابل سفارت پاکستان در تهران آزاد شدند

afghanistan.jpg رادیو بین المللی فرانسه - پس از آن که تجمع گروهی از فعالان مدنی مقابل سفارت پاکستان در تهران با مداخله نیروهای امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی به ضرب‌وجرح تجمع‌کنندگان انجامید و تعدادی از آن‌ها از جمله نرگس محمدی، فعال حقوق بشر، بازداشت شدند، بازداشت‌شدگان روز پنج‌شنبه آزاد شدند.

تجمع روز چهارشنبه ۱۸ شهریور در حمایت از مردم افغانستان و در محکومیت «دخالت‌های پاکستان» در افغانستان برگزار شد.

به گزارش هرانا، نرگس محمدی، احمدرضا حائری، پوران ناظمی، ویدا ربانی به همراه شماری دیگری از فعالان مدنی بازداشتی در تهران، آزاد شدند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

در حالی که تجمع این فعالان از سوی نیروهای امنیتی و انتظامی به خشونت کشیده شد، گوشی‌های تلفن همراه شماری از معترضان ضبط و یا به شرط پاک کردن فیلم‌ و عکس‌های گرفته شده، بازگردانده شده است.

گفته می‌شود در میان بازداشت‌شدگان برخی از اتباع کشور افغانستان نیز حضور داشته‌اند.

معترضان در این تجمع با به همراه داشتن پلاکارد و سردادن شعارهایی چون «هیهات من‌الذله»، «شیر جهان پنجشیر حمایتت می‌کنیم»، «از کابل تا تهران مادران!‌ای زنان! اتحاد اتحاد!» و «مرگ بر امارت اسلامی» نسبت به تحولات اخیر افغانستان واکنش نشان دادند.

خانم ناظمی و خانم محمدی اخیرا نیز در شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین به همراه ۷ فعال مدنی دیگر با گشایش پرونده قضایی روبرو شده بودند.

این فعالین در تاریخ ۲۹ تیرماه در جریان تجمعی در حمایت از مردم خوزستان در تهران بازداشت و ساعاتی بعد آزاد شدند.

در روزهای اخیر و همزمان با به قدرت رسیدن دوباره طالبان در أفغانستان، چندین تجمع علیه طالبان و پاکستان در تهران و مشهد و همچنین قم برگزار شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy