Friday, Sep 10, 2021

صفحه نخست » حیدر رحیم‌پور ازغدی درگذشت

azghadi_091021.jpg

حاج حیدر رحیم پور ازغدی امروز در سن ۸۹ سالگی به علت نارسایی قلبی دار فانی را وداع گفت. حاج حیدر رحیم پور ازغدی از مبارزان سیاسی در جریان نهضت ملی شدن صنعت نفت بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، حبیب رحیم‌پور ازغدی در صفحه توئیتر خود نوشت: یا حضرت ابوتراب (ع) پدرم را سپردم به شما.

حیدر رحیم‌پور ازغدی زاده سال ۱۳۱۱ در مشهد و پدر حسن رحیم‌پور ازغدی و حبیب رحیم‌پور ازغدی بود.

مرحوم رحیم‌پور ازغدی در سال‌های دهه هفتاد مقالاتی در نشریات مختلف از جمله هفته‌نامه صبح می‌نگاشت و یکی از آثار وی کتاب «از انجمن پیروان قرآن تا انجمن حجتیه» (سیر تحول انجمن‌های دینی از شهریور ۱۳۲۰ تاکنون) است.

وی از فعالان و مبارزان سیاسی در جریان نهضت ملی شدن صنعت نفت بود که از سال 1342 تا پیروزی انقلاب اسلامی همواره همراه با مبارزه علیه رژیم پهلوی، در کنار امام راحل (ره) و نیز رهبر انقلاب ایستاد.

او در سال‌های اخیر در فعالیت‌های سیاسی به همراه تشکل‌های دانشجویی و طلاب مشهد حضور داشته است.

ازغدی پیش از انقلاب به همراه محمدتقی شریعتی و طاهر احمدزاده سه رکن مبارزات نهضت ملی در خراسان محسوب می‌شدند.

مرحوم ازغدی مدتی قبل به علت بیماری عفونت داخلی در بیمارستان بستری شده بود و امروز در سن ۸۹ سالگی دارفانی را وداع گفت.

ابراهیم رییسی، رییس جمهور در پیامی درگذشت حاج حیدر رحیم‌پور ازغدی را تسلیت گفت.

در متن پیام رییسی آمده است:
با تاسف و تاثر بسیار از درگذشت اندیشمند پرتلاش و انقلابی حاج حیدر رحیم پور ازغدی مطلع شدم. مرحوم رحیم‌پور ازغدی، عمر پرثمر خود را در راه خدمت به اسلام و مکتب شریف اهل بیت (ع) و تحقق آرمان رفیع عدالت گذراند و چه در ایام مبارزه با رژیم ستم شاهی و چه در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، همواره ملجاء و راهنمای جمع زیادی از مجاهدان به‌ویژه در مشهد مقدس بود که این تلاش‌ها قطعا توشه‌ای ارزشمند برای یوم الحسابش است. اینجانب مصیبت وارده را به عموم علاقه‌مندان و شاگردان و نیز خانواده ایشان، به‌ویژه جناب آقای حسن رحیم پور ازغدی تسلیت گفته، برای آن مرحوم از درگاه خداوند متعال، مغفرت و حشر و نشر با اولیاء الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy