Saturday, Sep 11, 2021

صفحه نخست » تجمع زنان نقاب‌پوش در کابل

farda11-1.jpgرادیو فردا - یک سخنگوی طالبان روز شنبه اعلام کرد که این گروه پرچم خود را در مراسمی رسمی بر فراز ارگ ریاست جمهوری افغانستان به اهتزاز در آورد.

به گزارش آسوشیتدپرس، احمدالله متقی، رییس کمیسیون دعوت و ارشاد طالبان، گفته است محمد حسن آخوند، «رئیس الوزرا» کابینه موقت طالبان در مراسمی با حضور عده معدودی این پرچم را برفراز ارگ ریاست جمهوری افغانستان به اهتزاز در آورده است.

او تاکید کرده است که به اهتزاز درآوردن پرچم آغاز رسمی کار حکومت طالبان بود.

حکومت موقت طالبان در روزی پرچم خود را به بر فراز ارگ ریاست جمهوری افغانستان به اهتزاز در آورد که در آمریکا مراسم یابود قربانیان حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ برگزار شد و در آن در حدود حدود سه هزار نفر کشته و تقریبا دو برابر این تعداد نیز زخمی شدند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

فهرست اعضای کابینه موقت طالبان دوشنبه گذشته اعلام شدند. همه اعضای این حکومت، مرد و اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها پشتون تبارند.

اعلام ترکیب کابینه موقت حکومت طالبان و از جمله این که تعدادی از این وزیران در فهرست تحت تحریم سازمان ملل یا تحت پیگرد قانونی به اتهام تروریسم از سوی آمریکا قرار دارند، واکنش‌های گسترده بین المللی در پی داشته است.

تجمع زنان سیاه‌پوش

گروه طالبان روز گذشته همچنین یک تجمع را با حضور ده‌ها زن نقاب پوش سازماندهی کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در حدود ۳۰۰ زن که سر تا پای خود را با چادر و روبند سیاه پوشانیده بودند، با حرکت در مسیر کوتاهی در سالن اجتماعات در دانشگاه برهان الدین ربانی در کابل تجمع کردند.

تعدادی از این زنان در این تجمع سخنرانی کرده و از پیروزی طالبان بر غرب «ضد اسلام» تمجید کردند.

این زنان در جریان راهپیمایی خود پلاکاردهایی را حمل می‌کردند. روی یکی از این پلاکاردها نوشته شده بود «زنانی که گریختند، نماینده ما نیستند.»

روی یک پلاکارد دیگر نوشته شده بود: «ما نظام (آموزشی) مختلط میان مردان و زنان را نمی‌خواهیم.»

مولوی محمد داوود حقانی، مدیر آموزش عالی طالبان، هم روز گذشته در مراسمی گفته است، ۱۱ سپتامبر روزی بود که «جهان پروپاگاندای خود را علیه ما آغاز کرد و ما را تروریست و مسئول» حملات در آمریکا اعلام کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy