Wednesday, Sep 15, 2021

صفحه نخست » تحقیقات جدید: دوز سوم واکسن کرونا ۱۰ برابر بیشتر آنتی‌بادی تولید می‌کند

Vaccine_2.jpg رادیو فردا - با گذشت حدود دو ماه از آغاز تزریق دوز سوم واکسن کرونا به شهروندان بالای ۱۲ سال در اسرائیل، نتایج تازه‌ترین تحقیقات در این کشور نشان می‌دهد که این دوز تقویتی «ده برابر بیشتر» از دوز دوم در بدن آنتی‌بادی تولید می‌کند.

این مطالعه به روی کارمندان بیمارستان «شیبا» در مرکز اسرائیل انجام شده که داده‌های پزشکی آنها مورد رصد تیم پژوهشگران بوده است.

بر اساس نتایجی که روز چهارشنبه، ۲۴ شهریور، منتشر شد، پژوهشگران ابراز امیدواری کردند که آنتی‌بادی‌های تولید شده بعد از تزریق دوز سوم، مدت زمان طولانی‌تری در بدن انسان باقی بماند. با این حال، تیم محققان نتیجه قطعی نظریه خود را به مطالعات بیشتر موکول کرده است.

اسرائیل یکی از نخستین کشورهایی است که تزریق دوز سوم برای همه مردم خود را آغاز کرد. تا حال سه میلیون تن از حدود شش و نیم میلیون نفری که شامل ۶۲ درصد جمعیت هستند و دوز دوم را گرفته بودند، دوز سوم را هم دریافت کرده‌اند.

👈 مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

اسرائیل در آغاز تابستان و در پی روبه‌رو شدن با سویه دلتای ویروس کرونا به این نتیجه رسید که اثربخشی دو دوز واکسن فایزر ممکن است کافی نباشد، هرچند که اکثریت چشمگیری از کسانی که به سویه دلتا مبتلا شدند، در میان حدود یک میلیون نفری بودند که در یک سال گذشته از دریافت واکسن خودداری کرده‌اند.

نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل، در روزهای گذشته بعید ندانست که نظر به نزدیک شدن کشورش به ایمنی دسته جمعی، دوز سوم، آخرین دوزی باشد که مردم به آن نیاز داشته باشند.

از سوی دیگر، به نوشته بلومبرگ، پروفسور نخمان اَش، مسئول ستاد مبارزه با کرونا در اسرائیل، در آغاز این هفته گفت که کشورش برای احتمال تزریق دوز چهارم واکسن نیز آماده می‌شود و لذا، اقدام به ثبت سفارش میلیون‌ها واکسن کرده است.

تمامی مردم اسرائیل با واکسن فایزر واکسینه شده‌اند. نتایج و اقدامات این کشور، از جمله گذرنامه سبز برای کسانی که دو دوز واکسن دریافت کردند یا محروم کردن افراد غیرواکسینه از بسیاری از خدمات، به الگویی برای سایر کشورها مبدل شده است.

سازمان جهانی بهداشت در روزهای گذشته اقدام برخی کشورها در تزریق دوز سوم به مردم خود را در حالی که میلیاردها تن در جهان واکسن ندارند، اخلاقی ندانست اما از کشور خاصی نام نبرد.

آمریکا در حالی که درخواست سازمان جهانی بهداشت را رد کرده، گفته که تزریق دوز سوم را فعلا در دست بررسی دارد.

در بریتانیا برخی از مقامات و مسئولان پزشکی دیدگاه‌هایی همسو با مسئولان سازمان جهانی بهداشت بیان کرده و گفته‌اند دوز سوم را شاید تنها برای افرادی با شرایط پزشکی خاص مورد نیاز توصیه کنند.

اما اسرائیل تاکید دارد که سلامت کامل مردمش از هر گفته مقامات جهانی برایش مهم‌تر است و به تحقیقات پزشکی خود اعتماد کرده و بر اساس آن، عمل خواهد کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy