Wednesday, Sep 15, 2021

صفحه نخست » ۱۰۰ چهره تاثیرگذار ۲۰۲۱ از نگاه مجله آمریکایی تایم

nasrin.jpg صدای آمریکا - مجله آمریکایی تایم نام ۱۰۰ چهره تاثیرگذار جهان در سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد که در آن از ایران، نام نسرین ستوده حقوقدان منتقد و ابراهیم رئیس جمهوری ایران قرار دارد.

در بخش نخست این فهرست که اسامی افرادی چون «الکس ناوالنی» مخالف سرشناس پوتین، «بریتنی اسپیرز» خواننده و شاهزاده هری بریتانیا تحت عنوان «آیکون»‌ها قرار گرفته‌اند، نام نسرین ستوده آمده است. پروفایل خانم ستوده را شیرین عبادی حقوقدان سرشناس و تنها برنده ایرانی جایزه صلح نوبل نوشته و یاد آور شده که نسرین ستوده، انگیزه دیگران برای تلاش در جهت ارتقای ارزشهای انسانی و حقوق بشری شده است.

در بخشی مربوط به «رهبران» نیز در کنار نام جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و معاون او، رئیس جمهوری چین، نخست وزیر جدید اسرائیل، نام ابراهیم رئیسی آمده است. کریم سجادپور، پژوهشگر ارشد بنیاد صلح کارنگی، پروفایل رئیسی را نوشته و یادآور شده که حکومت ایران با به قدرت رسیدن رئیسی، به یک دیکتاتوری نظامی تحت رهبری سپاه پاسداران تبدیل شده است. در پروفایل او به نقش رئیسی در کشتار سال ۱۳۶۷ نیز اشاره شده است.

👈 مطالب بیشتر در سایت صدای آمریکا

نام ستوده و رئیسی در حالی در این فهرست قرار گرفته که نسرین ستوده وکیل و حقوقدان منتقد حکومت ایران بارها در زمان ریاست ابراهیم رئیسی بر قوه قضائیه زندانی شده بود.

در میان صد چهره سال مجله تایم، نام ملا عبدالغنی برادر، معاون رئیس دولت موقت طالبان نیز آمده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy