Tuesday, Sep 21, 2021

صفحه نخست » دو عضو ایرانی تبار حزب لیبرال کانادا در انتخابات پارلمانی این کشور پیروز شدند

natio20.jpgایران اینترنشنال - مجید جوهری و علی احساسی، اعضای حزب حاکم لیبرال کانادا، در انتخابات پارلمانی این کشور پیروز شدند.

علی احساسی، نماینده ایرانی تبار منطقه ویلودیل تورنتو، با کسب ۵۰ درصد آرا دوباره به نمایندگی این منطقه انتخاب شد.

مجید جوهری، نماینده ایرانی تبار منطقه ریچموند هیل استان انتاریو، نیز با کسب ۴۸ درصد آرا دوباره به نمایندگی این منطقه انتخاب شد.

از سوی دیگر مریم منصف، نماینده افغان‌‌تبار پیتربورو‌ در پارلمان کانادا و وزیر زنان و برابری جنسیتی دولت ترودو، انتخابات را به میشل فرری، از حزب محافظه‌کار، باخت.

منصف در یک کنفرانس خبری هنگام صحبت درباره تخلیه فرودگاه کابل، از عنوان «برادر» برای طالبان استفاده کرده و مورد انتقاد قرار گرفته بود.

نتایج اولیه انتخابات پارلمانی کانادا نشان می‌دهد حزب حاکم لیبرال از ۳۲ کرسی پارلمانی در چهار استان ۲۳ کرسی را در اختیار گرفته است. این در حالی است که حزب لیبرال در انتخابات گذشته از این ۳۲ کرسی برنده ۲۷ کرسی شده بود.

همزمان چندین رسانه این کشور پیش‌بینی کردند که حزب حاکم لیبرال به رهبری جاستین ترودو در انتخابات پیروز شده و دولت بعدی را تشکیل خواهد داد. درعین حال، تا پیش از پایان شمارش آرا مشخص نیست حزب لیبرال قادر به تشکیل دولت اکثریت خواهد بود یا نه.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

این در حالی است که ارین اوتول، رهبر حزب محافظه‌کار کانادا، شکست در انتخابات پارلمان را پذیرفت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy