Tuesday, Sep 21, 2021

صفحه نخست » مرکز ملی مقابله با تروریسم آمریکا و تهدیدات ایران، عرفان قانعی فرد

Untitled.jpgعرفان قانعی فرد [ تحلیلگر خاورمیانه؛ مرکز ضد تروریسم- @EQfard]

امروز در کمیته امنیت داخلی سنا [U. S. Senate Committee on Homeland Security]، مدیر مرکز ملی مقابله با تروریسم آمریکا [National Counterterrorism Center Office] سخنان مهمی را ارائه کرد.
خانم ابیزید [Christine Sandra Abizaid ]با اشاره به تلاش‌های جمهوری اسلامی برای انجام یک «عملیات علیه افراد و سازمان‌ها در داخل خاک آمریکا»، گفت: با توجه به تلاش ایران برای انتقام کشته شدن قاسم سلیمانی، مقابله با این تهدیدها اهمیت بیشتری پیدا کرده است. و نیز گروه تروریستی حزب‌الله لبنان و یا القاعده توانایی بالایی برای انجام حمله در داخل آمریکا دارد و حسن نصرالله «با در نظر گرفتن احتمال انتقام‌گیری آمریکا در صورت حمله این گروه، در حال تعدیل دیدگاه‌های حزب‌الله درباره ایالات متحده به عنوان یکی از دشمنان اصلی این گروه است.».

بیست سال پس از حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر و شکل گیری مثلث شوم همکاری سپاه پاسداران و القاعده و حزب الله، هنوز تهدیدهای سازمان‌ها و نهادهای تروریستی خارجی [foreign terrorist organizations، FTOs] علیه امنیت ملی آمریکا وجود دارد. تلاش‌های رژیم مُلایان در تهران برای اقدامات تروریستی به دور از چشمان مرکز ضدتروریسم ملی [NCTC] - حداقل در ۱۵ سال اخیر - سی آی‌ای [CIA]، اف بی آی [FBI]، امنیت داخلی [DHS] نبوده و نیست. همواره جنگ علیه تروریسم و حذف تروریست‌های مشهور خاورمیانه [ افرادی مانند عماد مغنیه، ابومصعب زرقاوی، قاسم سلیمانی، بن لادن و.. ]، از مهم ترین ماموریت‌های جامعه اطلاعاتی امنیتی آمریکا بوده و هست و شاید کمی خاورمیانه را آرام تر کرد.
مهم ترین کشور حامی تروریسم در جهان، یعنی رژیم ملایان در تهران، همواره در صدد گسترش و توسعه تهدیدهای تروریستی [terrorist threats] و نزاع و تخریب بوده و هست. همیشه ایران در مرزهای شرقی و غربی در جهت حمایت از گروه‌های تروریستی بومی و قومی فعالیت داشته است. همچنین در تمام خاورمیانه با بیش از ۲۲ گروه تروریستی [terrorist groups] رابطه ارگانیک را حفظ کرده و توسعه داده است.
مساله ایران و حزب الله [Hizballah]، ایران و القاعده [alQa'ida]، و دیگر شرکای تروریستی [terrorist partners] چیز دور از ذهنی برای نهادهای جامعه اطلاعاتی امنیتی آمریکا [Director of National Intelligence] نیست. و کاملا مبرهن است که دولت جدید ابراهیم رئیسی و یا انتصاب‌های جدید افراد رادیکال و تندرو و دارای سابقه تروریستی در مشاغل مختلف، نشان از خلق موج جدید تروریسم توسط جمهوری اسلامی در منطقه دارد.
گرچه در ۵ سال اخیر چندین نفر از ایرانیان در داخل خاک آمریکا یا ایرانی آمریکایی دستگیر شده‌اند که یا در جهت ساخت شبکه عملیاتی و شبکه سازی رسانه‌ای بودند و یا در راستای منافع و مصالح رژیم مُلایان در تهران فعالیت می‌کردند. گرچه هنوز برخی از نهادهای امنیتی در پی کشف سلول‌ها خاموش [Dark/inactive cells] مربوط به مامورانی امنیتی ایرانی در داخل خاک ایالات متحده هستند. فعالیت‌های ضدجاسوسی نهادهای امنیتی سپاه [ساس] و وزارت اطلاعات [واجا / MOIS] در داخل آمریکا، مانند روسیه و چین - شرکای بین المللی جمهوری اسلامی - نیست و صرفا برخی از افراد در نهادهای رسانه‌ای و یا اندیشه‌ای در جهت ترویج و تبلیغ افکار حکومتی، یا قلم می‌زنند و یا در پشت صفحه تلویزیون ظاهر می‌شوند (که البته، درصد پایینی از آن توسط شبکه‌های اجتماعی ایرانیان شناخته شده است که بسیار ناچیز است) یا در مراکز اسما مذهبی و خیریه مشغول تبلیغ مذهبی‌اند و یا در میان چهره‌های مخالف حکومت در حال اجرای سیاست‌های تهران هستند.
پیام سخنان خانم ابیزید در سنای آمریکا این است که اگر ایران در داخل خاک آمریکا به دنبال ماجراجویی است، آن را با کمک همین سلول‌های خاموش و شرکای تروریستی انجام خواهد داد که انجام آن با توجه به انسجام و توانایی آمریکا، غیر ممکن به نظر می‌رسد و اینکه ایران تهدید به ترور برخی چهره‌های نظامی و سیاسی از دولت آمریکا کرده هم بیشتر مصرف داخلی دارد و در عمل، محقق نخواهد شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy