Sunday, Sep 26, 2021

صفحه نخست » اجازه نمی‌دهم ماموران حکومت استبدادی دینی شلاق بزنند، به‌رغم احضار، به زندان نخواهم رفت

mohammadi_092521.jpgدویچه وله - نرگس محمدی، نایب‌رییس کانون مدافعان حقوق بشر اعلام کرد که اجرای محکومیتش به او ابلاغ شده است. او در مخالفت با این ابلاغیه گفت که مقاومت خواهد کرد و اجازه نخواهد داد تا ماموران او را شلاق برنند.

نرگس محمدی، فعال مدنی و نایب‌رییس کانون مدافعان حقوق بشر روز یکشنبه ۴ مهر (۲۶ سپتامبر) در صفحه‌ شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد: «ابلاغیه اجرای محکومیتم در شعبه ۱۱ اجرای کیفری ( شهید مقدس «امنیت») برایم فرستاده شد.»

خانم محمدی نوشت، از ابتدای تشکیل پرونده‌اش بارها اعلام کرده که این پرونده را از اساس "بی‌شرمانه و ظالمانه" می‌داند و از تحمل کیفر که طبق رای صادره ابلاغ‌شده؛ ۸۰ ضربه شلاق تعزیزی و ۳۰ ماه حبس تعزیزی و دو فقره پرداخت مالی است، سرپیچی خواهد کرد.

نرگس محمدی همچنین گفته است که از ابتدای تشکیل پرونده‌اش در هیچ مرجع قضایی و جلسه محاکمه شرکت نکرده و وکیل نداشته است.

او ادامه می‌دهد: «اعلام می‌کنم اجازه نخواهم داد تا ماموران حکومت استبدادی دینی حتی یک ضربه شلاق برنند و تا جایی که بتوانم‌ مقاومت خواهم کرد و تازیانه از دستشان خواهم گرفت.»

نرگس محمدی فعال مدنی، مدافع حقوق زندانیان و تلاشگر کمپین لغو گام به گام اعدام ۱۷ مهر ۱۳۹۹ پس از تحمل پنج سال و نیم حبس مداوم و دو و نیم سالی که پیشتر در زندان بود از زندان آزاد شد.

این وکیل دادگستری اعلام کرده است که علی‌رغم احضار، به زندان نخواهد رفت و اگر با اعمال زور به زندان بازگردانده شود، در داخل زندان اعتراض خواهد کرد.

نرگس محمدی در ادامه نوشته خود در اینستاگرام اطلاع داده است که همزمان ابلاغیه دیگری مبنی بر ارجاع پرونده شکایت از او به شعبه دوم بازپرسی اوین را دریافت کرده است.

این وکیل دادگستری در ادامه گفته است که فعالیت او در کانون مدافعان حقوق بشر و شرکت در تجمعات و راهپیمایی‌ها طبق اصول قانون اساسی و حقوق بنیادین مردم بوده و هیچ کس نمی‌تواند آنها را از این حقوق محروم کند.

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

نرگس محمدی در ارتباط با وضعیت خود در ۱۰ ماه گذشته نیز گفته است که طی ۱۰ ماه از آزادی تا کنون پنج بار توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده که با اعمال زور و ضرب و شتم همراه بوده است. به گفته نرگس محمدی، بازداشت‌ها "خودسرانه و غیرقانونی" بوده است.

نایب‌رییس کانون مدافعان حقوق بشر در پایان نوشته خود خاطرنشان کرده است که کلیه "اتهامات بی‌اساس و‌کذب" را رد کرده و تا زمانی که آزاد هست به فعالیت خود ادامه خواهد داد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy