Sunday, Sep 26, 2021

صفحه نخست » کشته شدن دو عضو سپاه در پی آتش‌سوزی در یک مرکز تحقیقاتی

092621B_top.jpg

خبر تکمیلی:

در بیانیه سپاه از این دو نفر به عنوان "شهید" یاد شده است

حوادث مشکوکی که در مراکز نظامی یا هسته‌ای جمهوری اسلامی یا برای افراد مرتبط با آن رخ می‌دهد، همواره احتمال وقوع نوعی حمله یا خرابکاری عمدی به ویژه از سوی اسرائیل را به میان می‌آورد، به ویژه اگر اطلاع‌رسانی درباره حادثه به صورت ناقص یا با ابهام انجام شود.

***

ایران وایر ـ یک روز پس از وقوع آتش‌سوزی در یک مرکز سپاه پاسداران در غرب تهران، روابط عمومی سپاه از مرگ ۲ نفر از مجروحان این حادثه خبر داده است.

روابط عمومی سپاه پاسداران نام این افراد را «مرتضی کریمی» و «حسین عابدی» عنوان کرده و گفته است که آن ها، «به علت شدت جراحات شهید شده و به خیل شهدای گرانقدر این نهاد مقدس و مردمی پیوستند.»

پیش از این خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران از مجروح شدن سه نفر از کارکنان این مرکز که عصر روز یکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ آتش گرفته، خبر داده بود.

در همان زمان، روابط عمومی سپاه اعلام کرده بود که این آتش‌سوزی در مرکز «تحقیقات خودکفایی سپاه و اطلاع‌رسانی‌های اولیه» با حضور آتش‌نشانان این مرکز، مهار شده است.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

در ماه‌های گذشته چند مرکز نظامی و اتمی جمهوری اسلامی از جمله در کرج و اصفهان در آتش‌سوزی‌های مشکوک دچار خسارات گسترده شدند.

***

زخمی شدن 3 نفر در آتش‌سوزی یکی از مراکز تحقیقاتی سپاه پاسداران ایران

العربیه - طی سال‌های اخیر بسیاری از تاسیسات اتمی و نظامی ایران دچار انفجار و آتش‌سوزی شده و مقامات ایرانی طرف‌های خارجی را متهم به انجام چنبن حوادثی کرده‌اند

سپاه پاسداران ایران در اطلاعیه‌ای کوتاه اعلام کرد که در یکی از مراکز تحقیقات خودکفایی سپاه در غرب تهران، حادثه آتش‌سوزی رخ داده که بر اثر آن سه تن از کارکنان آن مجروح شدند.

خبرگزاری «فارس» نزدیک به سپاه پاسداران یک‌شنبه 4 مهر با انتشار این اطلاعیه بدون ذکر علت این حادثه گزارش داد که «با تلاش‌ آتش‌نشانان این مرکز، آتش مهار و مجروحان حادثه نیز به بیمارستان منتقل شده‌اند.»

حوادث مشابه

در سال‌های اخیر ایران شاهد حوادث مشابه فراوانی در تاسیسات اتمی و نظامی خود بوده که آنها را به کشورهای خارجی‌ به‌ویژه اسرائیل منتسب کرده است.

در آخرین حوادث از این دست، تاسیسات اتمی نطنز در کمتر از یک سال دو بار دچار حادثه شد.

در تیر 99 انفجار و آتش‌سوزی بزرگی در این تاسیسات رخ داد که خسارات قابل توجهی بر جای گذاشت، و باعث کاهش سرعت غنی‌سازی اورانیوم ایران شد. مقامات ایرانی اعلام کردند که این انفجار در اثر عملیات خرابکارانه اتفاق افتاده است، و گفتند که به موقع دلیل انفجار را فاش می‌کنند.

انفجار دوم در فروردین 1400 اتفاق افتاد، که باعث قطع کلی برق سایت هسته‌ای نطنز و از دور خارج شدن هزاران سانتریفیوژ نسل اول و توقف غنی‌سازی اورانیوم در ایران شد.

این حوادث و حوادث مشابه دیگر باعث شد محسن رضایی، دبیر پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام از وجود «آلودگی امنیتی» در سازمان‌های اطلاعاتی ایران نام ببرد و خواستار پاکسازی نهادهای امنیتی در جمهوری اسلامی شد.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری اسبق ایران هم در پی این حوادث و ترور محسن فخری‌زاده، مسئول اول برنامه تسلیحات اتمی ایران، با متهم کردن رئیس میز اسرائیل در وزارت اطلاعات به جاسوسی برای تل‌ آویو و انتقاد از کارایی دستگاه‌های امنیتی کشور، آنها را به حیف و میل هزاران میلیارد تومان متهم کرد.

یوسی کوهن، رئیس سابق موساد، نیز در مصاحبه با شبکه 12 تلویزیون اسرائیل در اظهاراتی بی‌سابقه از چگونگی انجام برخی عملیات‌ها در تاسیسات اتمی و نظامی ایران پرده برداشت و با خطاب قراردادن مقامات جمهوری اسلامی، گفت: «دوستان عزیز، اول این‌که ما در میان شما نفوذ کرده‌ایم، دوم این‌که ما شما را تحت نظر داریم و سوم این‌که دوران پنهان‌کردن دروغ‌ها تمام شده است.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy