Monday, Sep 27, 2021

صفحه نخست » تسلط ایران بر خاورمیانه زیر یک چتر اتمی

nukes_092721.jpgدویچه وله - نخست‌وزیر اسرائيل در مجمع عمومی سازمان ملل گفت، ایران در تلاش است، زیر یک "چتر اتمی" بر خاورمیانه مسلط شود. نفتالی بنت افزود که هم برنامه اتمی ایران و هم صبر اسرائيل به نقطه‌ای "سرنوشت‌ساز" رسید‌ه‌اند.

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائيل در نخستین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک هشدار داد که برنامه هسته‌ای ایران به "نقطه‌ای بحرانی" رسیده و این کشور تمامی خطوط قرمز را رد کرده است.

به گزارش رویترز، بنت روز دوشنبه ۲۷ سپتامبر (۶ مهر) در این سخنرانی تأکید کرد که اسرائيل اجازه نخواهد داد، ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد.

او با این هشدار که ایران خواستار تسلط بر خاورمیانه "زیر یک چتر هسته‌ای" است جامعه بین‌المللی را به افزایش تلاش‌ برای جلوگیری از فعالیت‌های هسته‌ای این کشور فراخواند.

بنت، همچنان که اسرائيل بارها هشدار داده ، به طور تلویحی گفت، در صورت لزوم اسرائيل خود به تنهایی علیه ایران اقدام خواهد کرد.

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

نخست‌وزیر اسرائيل ضمن بیان این که هم برنامه اتمی ایران و هم تحمل اسرائيل به نقطه‌ای "سرنوشت‌ساز" رسیده‌اند تاکید کرد: «کلمات چرخش سانتریفوژها را متوقف نمی‌کنند.»

نفتالی بنت که به دوران ۱۲ ساله سلف خود بنیامین نتانیاهو پایان داده با اشاره به مذاکرات هسته‌ای طولانی‌مدت با ایران گفت: «افرادی در جهان هستند که گویا تلاش ایران برای رسیدن به سلاح اتمی را ناگزیر و عملی انجام‌شده می‌دانند یا این که از این موضوع خسته‌ شده‌اند.»

رییس دولت اسرائيل تاکید کرد، کشورش خسته نخواهد شد و اجازه دستیابی ایران به سلاح اتمی را نخواهد داد.

او همچنین اشاره کرد که ایران چند ماه پیش غنی‌سازی ۶۰درصدی اورانیوم را آغاز کرده، که تنها یک مرحله پایین‌تر از غنی‌سازی ۹۰درصدی برای تولید بمب اتمی است.

با پایان گرفتن ریاست جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا، جو بایدن تلاش می کند دوباره توافق اتمی با ایران (برجام) را احیا کند.

برجام در سال ۲۰۱۵ بین ایران از یک سو و آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین و آلمان از سوی دیگر منعقد شده بود اما دونالد ترامپ که این توافق را ناکافی می‌دانست در سال ۲۰۱۸ کشورش را از آن خارج کرد.

تا کنون شش دور از مذاکرات احیای برجام در وین انجام شده اما سرنوشت دور هفتم با روی کار آمدن دولت ابراهیم رئیسی در ایران همچنان مبهم است.

جمهوری اسلامی همواره تلاش برای ساخت سلاح اتمی را تکذیب کرده و گفته است که ایران برنامه هسته‌ای خود را برای اهداف غیرنظامی گسترش می دهد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy