Wednesday, Sep 29, 2021

صفحه نخست » بن بست برجام قیمت دلار را صعودی کرد

dollar_092821.jpgرادیو زمانه - در آخرین ساعات معاملات روز دوشنبه ۶ مهر، قیمت دلار به مرز ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان رسید و امروز در میانه کانال ۲۸ هزار تومانی خود را تثبیت کرد. مدت‌هاست که قیمت ارز در بازار ایران به عنوان تب‌سنج تحولات خارجی جمهوری اسلامی عمل می‌کند. پس از شوک ارزی ۱۳۸۹ تاکنون، هر تحولی که در مورد مناقشه هسته‌ای ایران اتفاق افتاده تأثیر مثبت یا منفی خود را به صورت گسترده بر قیمت ارز گذاشته است.

در این هفته نیز تنش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ایران بر سر بازرسی از تأسیسات هسته‌ای کرج و نصب تجهیزات نظارتی در آنجا و استنکاف ایران از پذیرش این درخواست، اثر خود را در بازار ارز گذاشته است. چشم‌انداز مبهم برجام پس از روی کار آمدن دولت جدید سبب شده است تا روند صعودی قیمت ارز به صورت پیوسته و آرام ادامه داشته باشد. بازیگران بازار خود را برای خبر بزرگ آماده می‌کنند.

خبری که می‌تواند قیمت ارز را در یک دوره زمانی کوتاه تا ۵۰ درصد افزایش دهد. شاید به همین دلیل است که پس از توافق هفته گذشته آژانس با ایران برای ازسرگیری نظارت‌ها، قیمت دلار تنها در بک محدوده زمانی چند ساعته ۷۰۰ تومان کاهش یافت و مجدداً روند صعودی خود را از سرگرفت. در کنار این تحولات، رشد طبیعی درخواست برای ارز در نیمه دوم سال و البته خبرهایی که از کمبود عرضه از سوی بانک مرکزی به بازار رسیده است سبب شده تا فشار روانی در بازار ارز بیشتر هم بشود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy