Wednesday, Sep 29, 2021

صفحه نخست » طالبان رانندگی را برای بانوان افغانستانی ممنوع اعلام کردند

taliban.jpg رادیو بین المللی فرانسه - یک ماه و نیم پس از روی کار آمدن گروه طالبان در افغانستان، این گروه روز چهارشنبه ۲۹ سپتامبر/هفتم مهر ماه رانندگی را برای بانوان افغانستانی در شهر هرات ممنوع اعلام کردند.

به گزارش رسانه‌های محلی افغانستان، یک مقام گروه طالبان در شهر هرات روز چهارشنبه ۲۹ سپتامبر/هفتم مهر ماه خطاب به رانندگان زن گفته است که باید از رانندگی خودداری کنند.

طبق گزارش روزنامه اطلاعات روز، مولوی شیراحمد عمار، معاون شهردار/والی طالبان از بانوان هراتی خواسته است که «باید منتظر نظر رهبری طالبان در مورد حقوق زنان باشند و از رانندگی در سطح شهر هرات پرهیز کنند».

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

هرچند پس از به قدرت رسیدن طالبان اغلب بانوان افغانستانی اتوموبیل‌های خود را از ترس این گروه در خانه متوقف کرده‌اند اما شمار اندکی که هنوز رانندگی می‌کنند گفته‌اند که طالبان آن‌ها تهدید کرده‌اند.

عادله عدیل، یکی از صدها بانوی راننده در شهر هرات گفته است که نیروهای گروه طالبان پس از برخورد خشونت آمیز با وی حتی او را به مرگ و از بین بردن اتوموبیل‌اش تهدید کرده‌اند.

طبق اظهارات این بانو که مالک یکی از آموزشگاه‌های رانندگی در شهر هرات است، با روی کار آمدن گروه طالبان در افغانستان، تمام تلاش‌های زنان این کشور نقش بر آب شده است.

پیش از روی کار آمدن گروه طالبان در افغانستان دست‌کم چهار مرکز آموزش رانندگی برای زنان در شهر هرات فعالیت داشت اما حال همه این مراکز تعطیل شده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy