Thursday, Sep 30, 2021

صفحه نخست » انفجار در مرکز مخفی موشک های بالستیک سپاه پاسداران در غرب تهران

سایت کنگره ملی ایرانیان - انفجار روز دوشنبه، در گروه صنعتی شهید همت وابسته به سپاه پاسداران موجب وحشت در غرب تهران شد.

موسسه ImageSatIntl با انتشار تصاویر قبل و بعد از انفجار در توییتر نوشته است: در ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۱، انفجار عظیمی موجب وحشت در غرب تهران شد. بنابر اطلاعات بدست آمده محل انفجار، ساختمان گروه صنعتی شهید همت وابسته به سپاه پاسداران می باشد که مرکز مخفی موشک های بالستیک است.

tweet.jpgدر ماه های اخیر عملیات های موساد در مراکز سری و حساس وابسته به سپاه پاسداران افزایش چشمگیری داشته و رژیم هرگز نتوانسته آن ها را پیش بینی یا خنثی کند.

***

به گفته موسسه ImageSatIntl این تاسیسات فقط یک مجموعه نظامی معمولی نبوده - بلکه یک پایگاه موشکی مخفی بوده است.

77777.jpg العربیه - سپاه پیشتر اعلام کرده بود حداقل دو نفر از اعضای این سازمان در انفجار یک «مرکز خودکفایی تحقیقاتی» در خارج از تهران کشته شدند

تصاویری که روز دوشنبه اندکی پس از انفجار تاسیسات گرفته شد، به گفته شرکت اسرائیلی «پایگاه موشکی مخفی سپاه» است. این تصاویر نشان می‌دهد که حداقل یک چهارم سوله به طور کامل تخریب شده و باقی نقاط سوله نیز آسیب‌های جدی دیده است.

سپاه پیشتر اعلام کرده بود حداقل دو نفر از اعضای این سازمان در انفجار یک «مرکز خودکفایی تحقیقاتی» در خارج از تهران کشته شدند. به گفته «تایمز اسرائیل»، به نظر می‌رسد که این مرکز، «سازمان جهاد تحقیقات و خودکفایی» باشد، که وزارت دارایی ایالات متحده به دلیل «تحقیق و توسعه موشک‌های بالستیک» آن را در سال 2017 تحریم کرد.

تاسیسات موشکی و دیگر سایت‌های حساس ایران همچون تاسیسات اتمی پیشتر نیز قربانی آتش‌سوزی و انفجار شده‌اند. مهمترین مورد این انفجارها در سال 2011 در پایگاه ملارد سپاه پاسداران در نزدیکی تهران رخ داد، که در جریان آن حسن طهرانی مقدم «پدر صنایع موشکی» سپاه، به همراه شانزده نفر دیگر از اعضای بلندپایه این سازمان شبه‌نظامی کشته شدند.

به گزارش «تایمز اسرائیل»، مقامات جمهوری اسلامی سال‌ها سعی می‌کردند انفجار ملارد و کشته شدن کارشناسان نظامی سپاه را «حادثه» جلوه بدهند. با این وجود، بعدها یک زندانی سابق فاش کرد که سپاه پاسداران وی را مدت‌ها با ظن این‌که اسرائیل در این حادثه دست داشته، بازجویی می‌کرده است.

در ماه‌های گذشته، تاسیسات اتمی ایران چندین بار هدف حمله قرار گرفت. این حملات در حالی به اسرائیل نسبت داده می‌شود که مقامات تل‌آویو بارها هشدار داده‌اند مقابل تهدیدها و «جاه‌طلبی‌های هسته‌ای» تهران تمامی گزینه‌ها را مدنظر دارند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy