Friday, Oct 8, 2021

صفحه نخست » «قصاب تهران» از سفر به غرب وحشت دارد

butcher_100621.jpgصدای آمریکا - استروان استیونسن، هماهنگ‌کننده «کارزار تغییر ایران»، در مقاله‌ای برای نیوزویک می‌گوید، ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران از ترس رویارویی با خشم ده‌ها هزار ایرانی ساکن آمریکا، به ارسال پیام تصویری برای ۷۶مین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک اکتفا کرد.

نویسنده در ابتدای مقاله با اشاره به نقش ابراهیم رئیسی در کشتار «بیش از ٣٠ هزار زندانی سیاسی» در سال ۱۹۸۸ میلادی (۱۳۶۷ خورشیدی) می‌گوید، «قصاب تهران» در فهرست افراد مورد تحریم ایالات متحده قرار دارد و آشکارا از نقش خود در کشتار زندانیان سیاسی، به ویژه اعضا و هواداران سازمان مجاهدین خلق دفاع کرده است.

وی در ادامه به فراخوان اگنس کالامارد دبیرکل سازمان عفو بین‌الملل برای تحقیق درباره جنایات رئیسی علیه بشریت و نقش وی در قتل، ناپدید شدن اجباری و شکنجه مخالفان پرداخته است. نویسنده همچنین گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد در ارتباط با نقض فاحش حقوق بشر در ایران و شکنجه اعضا و هواداران گروه‌های مخالف حکومت اشاره می‌کند و می‌افزاید: «مراد آنتونتو گوترش از گروه‌های مخالف، عمدتا سازمان مجاهدین خلق است که این خود مجددا نشان می دهد سازمان ملل [وقوع] جنایت نسل‌کشی را به رسمیت شناخته است.»

محورهای عمده نطق از پیش ضبط شده ابراهیم رئیسی در نشست امسال مجمع عمومی سازمان ملل متحد، از جمله ادعای نادرست وی مبنی بر تحریم دارو توسط ایالات متحده، و «بی‌کفایتی جنایت‌کارانه ملاها» در عدم پذیرش واکسن‌های غربی کرونا و مرگ «بیش از ۴۴۰ هزار ایرانی» موضوعات مورد اشاره نویسنده در ادامه مقاله است.

هماهنگ‌کننده «کارزار تغییر ایران» سپس با اشاره به پیام «عقلانیت، عدالت و آزادی» ابراهیم رئیسی می‌گوید، «دادستان دارزن» به دقت از اشاره به «حمایت مالی و نظامی عظیم ملاها از جنگ‌های نیابتی در سراسر خاورمیانه» سر باز زد.

آقای استیونسن در بخش دیگری از مقاله‌اش می‌گوید، رئیس جمهوری ایران در حالی در سخنانش از امضاکنندگان برجام خواست به تعهداتشان پایبند بمانند که «رژیمش بارها نسبت به نقض مداوم تعهداتش به خود بالیده است و اکنون غنی‌سازی اورانیوم به سطح تولید سلاح را سرعت می‌بخشند.»

نویسنده در پایان با اشاره به آغاز تحقیقات جدید دیوان کیفری بین‌المللی درباره رودریگو دوترته رئیس جمهوری فیلیپین به دلیل نقشش در جنایات جنگی و بازتاب احتمالی آن در تهران می‌گوید: «جنایات [رئیسی] نه بخشیده و نه فراموش می‌شوند. قربانیان و خانواده‌هایشان عدالت مطالبه می‌کنند. او به دلیل [ارتکاب] جنایات علیه بشریت، قتل، نقض حقوق بشر، و نسل‌کشی پاسخ‌گو دانسته خواهد شد. یک سلول زندان در لاهه در انتظار وی است.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy