Monday, Oct 11, 2021

صفحه نخست » تذکر زیدآبادی به روزنامه‌ی جمهوری اسلامی

احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار، در کانال تلگرامی خود نوشت:

za.jpgتصویر فوق، مربوط به دختر بچه‌ای در شهر طالقان افغانستان در سال ۲۰۱۱ است. تمام اعضای خانوادۀ دختربچه بر اثر "حملۀ اشتباهی" جنگنده‌های ناتو در آن سال به قتل رسیده بودند. مردم طالقان در اعتراض به آن حمله و حمایت از دخترِ بی‌پناه، به صورت فوق، گردهم آمدند.

حالا پس از گذشت ده سال از آن تاریخ، روزنامۀ جمهوری اسلامی همان عکس را در صفحۀ نخست خود منتشر کرده و در زیر آن نوشته است:

"از این عکس و خبر، هیچکس در دنیا شرم نکرد، هیچ فمینیستی جلوی سفارت کشور مربوطه لباسش را در هوا تکان نداد،هیچ عالمی یقه خود را ندرید و وا اسلاما نگفت و گلو پاره نکرد... آغاز به کار فروش دختر بچه‌های خردسال در شرایط سنی یک تا ده سال به عنوان کنیز (برده زن) در بازارهای برده فروشی استان‌های غزنی و ننگرهار توسط امارت اسلامی افغانستان!..."

اوایل دهۀ ۷۰ روزنامۀ جمهوری اسلامی خبری جعلی علیه یاسر عرفات منتشر کرد، همین که من در روزنامۀ اطلاعات در بارۀ جعلی بودن خبر چیزی نوشتم مرا به حمایت از اسرائیل متهم کرد.

حالا که جهت‌گیری سیاسی این روزنامه نسبت به دهه‌های پیش تغییرکرده است، امیدوارم تذکر این بارم را به حمایت از طالبان نسبت ندهد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy