Tuesday, Oct 12, 2021

صفحه نخست » یورش ۳۰ مامور به منزل سپیده قلیان

sepideh_101121.jpgایران وایر - شامگاه دوشنبه ۱۹ مهرماه، سپیده قلیان، زندانی سیاسی که در مرخصی به سر می‌برد، با هجوم نزدیک به سی نفر از ماموران امنیتی به منزل خانواده اش در اهواز بازداشت شد.

مهدی قلیان، برادر سپیده با اعلام این خبر در اینستاگرام خود نوشته است: «بیش از سی مامور زن و مرد به خانه سپیده قلیان حمله کرده، او را از منزل ربوده و به مکان نامعلومی منتقل کردند. تمام تلفن های همراه خانواده هم توسط مامورین ضبط شده است.»

آقای قلیان در خبر تازه‌ای از وضعیت خواهرش نوشته وی اکنون در اختیار سازمان زندان‌ها است.

سپیده قلیان پیش از بازداشت دیشب، با یک پرونده‌سازی جدید به خاطر افشاگری‌هایش در رابطه با شرایط بد زنان زندانی در زندان بوشهر روبه‌رو شده و به دادسرای بوشهر فراخوانده شده بود.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

سپیده قلیان در افشاگری خود زندان بوشهر را «جهنمی فراموش‌شده» خوانده و نوشته بود:‌ «زنان زندانی این بند به جرم زن بودن و زندانی بودن تحت وحشیانه‌ترین شکنجه‌ها و ضدانسانی‌ترین شرایط ممکن نگهداری می‌شوند.»

روز ۲۹ شهریور، شعبه دوم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب بوشهر با ابلاغیه‌ای الکترونیکی سپیده قلیان را احضار کرد و نوشت که در مدت پنج روز باید برای دفاع از اتهامات انتسابی در این شعبه حاضر شود.

سپیده قلیان اولین‌بار ۲۷ آبان ‌ماه ۹۷ در جریان اعتراضات کارگران نیشکر هفت‌تپه و به دلیل حمایت از کارگران معترض به دست پلیس امنیت شوش بازداشت و یک ماه بعد با قرار وثیقه آزاد شد.

او پس از آنکه فاش کرد که در مدت بازداشت از سوی نیروهای وزارت اطلاعات و نیروهای امنیتی برای اخذ اعترافات اجباری شکنجه شده، باردیگر بازداشت شد و نزدیک یک‌سال زندانی شد و در ادامه به پنج سال حبس محکوم شد.

خانم قلیان نهایتا در تاریخ ۱ تیرماه ۹۹ پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل و در تاریخ ۲۰ اسفندماه سال گذشته از بند زنان زندان اوین به زندان بوشهر تبعید شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy