Thursday, Oct 14, 2021

صفحه نخست » رابرت مالی: باید خود را برای مقابله با ایران اتمی آماده کنیم

arab13.jpgالعربیه - رابرت مالی، نماینده ویژه وزارت خارجه ایالات متحده در امور ایران، گفت است که جهان باید خود را برای اتمی شدنِ ایران و مقابله با آن آماده کند.

به گزارش وبگاه «اَکسیوس»، چهارشنبه، 13 اکتبر 2021، مقامات آمریکایی و اسرائیلی می‌گویند که در حالی که مذاکرات با ایران برای احیای توافق هسته‌ای موسوم به «برجام» همچنان متوقف مانده است، دولت بایدن با معضل جدیدی دست و پنجه نرم می‌کند.

آن معضل این است که آیا اِعمال فشارهای بیشتر بر حکومت ایران، به بازگشت ایران به برجام کمک می‌کند، یا باعث تشدید و تسریع برنامه هسته‌ای تسلیحاتی جمهوری اسلامی می‌شود.

به گزارش «اکسیوس»، اسرائیلی‌ها تیم آمریکایی به سرپرستی جیک سالیوان را تحت فشار قرار دادند تا از طریق «تحریم‌های بیشتر» و «عملیات خرابکارانه علیه برنامه هسته‌ای ایران»، فشار بیشتری بر ایران برای بازگشت به برجام اعمال کنند.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

در مقابل، طرف آمریکایی اظهار امیدواری کرد که افزایش فشارها از سوی روسیه روی تهران، و اقتصاد فروپاشیده ایران، مقامات جمهوری اسلامی را مجبور کند تا به توافق هسته‌ای 2015 بازگردند.

یکی از نتایج مذاکرات آمریکا و اسرائیل درباره ایران، تشکیل کارگروه‌های مشترک برای «ارزیابی وضعیت اقتصاد ایران»، «شناسایی نقاط فشار»، و همچنین تشخیص «اقدامات احیانا مضر» علیه ایران بود.

با این وجود، مالی، در جریان یک رویداد مجازی در «موسسه کارنِگی» در روز چهارشنبه، ارزیابی بدبینانه‌تری از وضعیت مذاکرات هسته‌ای ارائه داد. به گفته وی، هر روزی که می‌گذرد، این حقیقت بر آمریکا آشکارتر می‌شود که دولت جدید ایران قصد ندارد به برجام بازگردد.

او تاکید کرد: «باید خود را برای زمانی آماده کنیم که محدودیتی روی برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد؛ و باید گزینه‌هایی را برای مقابله با آن در نظر داشته باشیم. این کاری است الان در حال انجامش هستیم، و البته کماکان امیدواریم که آنها به برجام بازگردند.»

مالی در پایان سخنرانی‌ گفت که قصد دارد طی روزهای آینده برای رایزنی درباره تهدیدات ایران به پادشاهی عربی سعودی، امارات متحده عربی، و قطر سفر کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy