Thursday, Oct 14, 2021

صفحه نخست » نماینده انقلابی مجلس به دو سال حبس تعزیزی محکوم شد / تصویر حکم

arrest_101421.jpgایران وایر - «اردشیر مطهری»، نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی به دو سال حبس تعزیری محکوم شد.

روز پنج‌شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰، سایت «دیده‌بان ایران» با اعلام این خبر نوشت اتهام‌های مطهری در این پرونده، «نشر اکاذیب» و «تهمت و افترا» از طریق کانال تلگرامی «حساب‌کشی» عنوان شده است.

در تصویر دادنامه صادره از سوی شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کارکنان دولت تهران آمده است: «به دلیل جایگاه اجتماعی متهمان این پرونده، ۱۵ ماه از ۲۴ ماه حبس آقای اردشیر مطهری به مدت سه سال معلق می‌شود تا در صورت عدم ارتکاب جرایم عمدی موجب حد، قصاص، دیه و...، محکومیت تعلیقی بلااثر گردد.»

مطهری سرهنگ بازنشسته نیروی انتظامی جمهوری اسلامی و نماینده دوره یازدهم مجلس از حوزه انتخاباتی گرمسار، آرادان و ایوانکی است.

خرداد ۱۳۹۹، «افشین داش محمدی»، دادستان شهرستان گرمسار در نامه‌ای به «محمدجعفر منتظری»، دادستان کل کشور نوشته بود: «از حدود دو سال پیش یک کانال تلگرامی در سطح استان سمنان به ویژه شهرستان گرمسار شروع به فعالیت کرد که هدف خود را افشاگری برخی مفاسد اعلام کرده بود. اما با گذشت زمان، طرح مسایل غیر واقعی، از جمله مسایل اخلاقی توسط این کانال، شیرازه و اساس بسیاری از خانواده‌ها را مورد آسیب جدی قرار داد که تاکنون بیش از ۳۰ فقره شکایت علیه این کانال به ثبت رسیده است.»

کانال‌های تلگرامی حساب‌کشی و «حساب کشی۲۱» به ترتیب بیش از هزار و حدود شش هزار عضو دارند. این دو کانال در توضیح فعالیت‌های خود آورده‌‌اند: «در پی آنیم که از مسوولین حساب‌کشی کنیم.»

عمده فعالیت‌های آن‌ها معطوف به اقدامات مسوولان استان سمنان و به طور مشخص، افشاگری در خصوص فعالیت‌های «غلامرضا کاتب»، نماینده دوره‌های نهم و دهم مجلس از حوزه انتخابیه گرمسار است.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر


در نامه دادستان شهرستان گرمسار به دادستان کل کشور، از مطهری به عنوان ادمین و هدایت‌ کننده اصلی این کانال نام برده شده بود. این در حالی است که او روز پنج‌شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران، ارتباطش با این کانال تلگرامی را رد کرد و گفت: «حکمی که برای من صادر شد، قابل تجدیدنظر‌خواهی و بدوی است.»

sanad.jpg



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy