Friday, Oct 15, 2021

صفحه نخست » دادگاه تجدید نظر، بدون جلسه رسیدگی، حکم پرونده دوم نازنین زاغری را عینا تایید کرد

3763AE3F-4A51-4A9A-9280-412BDFF4150D.pngایران اینترنشنال

حجت کرمانی، وکیل نازنین زاغری زندانی دوتابعیتی، خبر داد که شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران بدون برگزاری جلسه رسیدگی، عینا حکم دادگاه بدوی را در پرونده دوم موکلش تایید کرد.

کرمانی روز شنبه ۲۴ مهر گفت با اینکه از نظر او موکلش رای صادره منطبق بر «موازین قانونی و شرعی» نیست، اما «اقدامات قانونی لازم انجام خواهد پذیرفت.»

برادر نازنین زاغری نیز در توییتی نوشت: «دادگاه تجدید نظری عملا تشکیل نشد.»

اواسط اسفند سال گذشته، در حالی که دوران پنج سال حبس نازنین زاغری به پایان رسیده بود، وکیل او از اتهام جدید علیه زاغری خبر داد و سپس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب او را در پرونده جدید به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس و یک سال ممنوع‌الخروجی محکوم کرد.


در کیفرخواست جدید علیه زاغری از جمله به شرکت او در یک تجمع مقابل سفارت ایران در لندن در سال ۸۸ و همچنین مصاحبه با شبکه بی‌بی‌سی فارسی اشاره شده بود.

نازنین زاغری ۱۵ فروردین ۹۵ در فرودگاه تهران زمانی ‌که قصد داشت همراه کودک ۲۲ماهه‌اش به بریتانیا بازگردد، با اتهام «جاسوسی»‌ از سوی ماموران سپاه پاسداران بازداشت و از سوی دادگاه با همین اتهام به پنج سال زندان محکوم شد.

نازنین زاغری تمامی اتهام‌ها را رد کرده و ریچارد رتکلیف، همسرش، نیز بارها زندانی شدن او را «گروگان‌گیری» حکومت ایران در ارتباط با پرونده بدهی دولت بریتانیا به ایران خوانده است.

پیشتر به دنبال انتشار خبر محکومیت دوباره زاغری، بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، گفت او نباید بیش از این در زندان بماند.

در گزارشی ۷۷ صفحه‌ای که اسفند گذشته «شورای بین‌المللی توانبخشی قربانیان شکنجه» به وزارت خارجه بریتانیا ارائه کرد، جزییاتی از شکنجه‌های دستگاه قضایی ایران علیه نازنین زاغری طی پنج سال زندان را شرح داد.

بر اساس این گزارش، پزشکان تشخیص دادند که زاغری در زندان به «افسردگی شدید، اختلال شدید و مزمن استرس پس از سانحه (پی‌تی‌اس‌دی) و اختلال وسواس فکری و عملی» مبتلا شده است.

همچنین پزشکان نتیجه‌گیری کردند که او تا زمانی که برای درمان به خانه‌اش در بریتانیا بازنگردد، هیچ بختی برای بهبود ندارد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy