Saturday, Oct 16, 2021

صفحه نخست » ماجرای بیوک میرزایی و قالتاق خطاب کردن محسنی‌اژه‌ای

ghaltagh_101621.jpgیک عذرخواهی اجباری دیگر

ایران وایر - شامگاه جمعه ۲۳مهر۱۴۰۰ «بیوک میرزایی»، بازیگر باسابقه ایرانی که مهمان برنامه «سلام تهران» از شبکه ۵ تلویزیون ایران بود، با به‌کار بردن کلمه «قالتاق» برای «غلامحسین محسنی اژه‌ای»، رییس قوه قضاییه ایران خبرساز شد.

در قسمتی از این برنامه، تصاویر اشخاص معروف برای بیوک میرزایی نمایش داده می‌شد و او می‌بایست نام آن فرد را حدس می‌زند. پس از نمایش چهره محسنی اژه‌ای، آقای میرزایی با اشاره دست، اژه‌ای را نشان داد و گفت: «آخ اون قالتاق» و سپس خندید. چند ثانیه بعد، یکی از مجری‌های برنامه با گفتن «رییس محترم قوه قضاییه» سعی کرد تا جمله بیوک میرزایی را اصلاح کند که البته بی‌فایده به نظر رسید.

بیان چنین لقبی برای رییس قوه قضاییه ایران در صداوسیمای حکومتی ایران، اتفاقی تازه بود که باعث شد با استقبال شهروندان ایرانی در فضای مجازی مواجه شود. از صبح امروز تاکنون، هزاران توییت با هشتگ #اون_قالتاق در انتقاد از عملکرد غلامحسین محسنی اژه‌ای منتشر شده است.

اما ظهر امروز و پس از ترند شدن هشتگ #اون_قالتاق، مدیران صداوسیمای ایران به فکر جبران افتادند تا در تماسی تلفنی با بیوک میرزایی، روش همیشگی مقصر دانستن شهروندان و این‌بار «براندازها» را شاهد باشیم.

بیوک میرزایی در تماسی تلفنی که صدای او هم دارای لرزش زیادی بود، گفت: «بابا این داستان چیه این نامردها چیز کردن؟ من با مهران رجبی شوخی دارم و به دلیل زبلی که مهران داره، یه لحظه یه چیزی گفتم که اصلا توی کلام من نیست. من اصلا قالتاق توی دهنم نمی‌چرخه، خواستم بگم قالپاق! من توی قوه قضاییه دوستانی رو می‌شناسم که به درستی کار می‌کنن و برای من محترمن که این بابا (اژه‌ای) هم جزو همون آدم‌هاست. من چرا باید درباره آدمی که کوچک‌ترین خدشه‌ای به زندگی من وارد نکرده، همچنین حرفی بزنم؟ من واقعا معذرت می‌خواهم که این اتفاق افتاد. این‌ها برای ما محترم هستند و زحمت می‌کشند و مخلص این‌ها هم هستیم.»

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

مجری برنامه نیز بین صحبت‌های بیوک میرزایی گفت: «یک شوخی بین شما و مهران رجبی برای جمعی از آدم‌هایی که اون‌ور ایستادن، معاندن، براندازن و منتظرن که ماهی خودشون رو بگیرن، بهانه جور کرد.»

صحبت‌های جدید بیوک میرزایی و تکذیب «قالتاق» خطاب کردن محسنی اژه‌ای، درحالی رخ داد که در تصاویر ویدیویی ضبط شده از برنامه شب گذشته، کاملا نشان می‌دهد که صورت او و اشاره دستانش به سمت تصویر رییس قوه قضاییه ایران بود، نه فردی دیگر.

تحت فشار گذاشتن مجریان یا مهمانان برنامه‌های تلویزیونی برای عذرخواهی، در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران سابقه‌ای طولانی دارد. به طور نمونه و از آخرین موارد؛ «رزیتا قبادی»، مجری تلویزیون که به خاطر استفاده کارشناس برنامه از کلمه «رقص» ممنوع‌ از کار شده بود، در یک لایو اینستاگرامی افشا کرد که «محمدرضا جعفری جلوه»، مدیر شبکه دوم سیما او را به خاطر این که معذرت‌خواهی وی کافی نبوده، ممنوع‌ از کار کرده است.

او افزود: «به من گفتند حتما باید سه مرتبه به خاطر استفاده واژه رقص توسط کارشناس برنامه، روی آنتن زنده از مردم عذرخواهی کنی، اما با این که سه بار عذرخواهی کردم، از برنامه کنار گذاشته شدم.»

یا در موردی دیگر «امیرحسین رستمی»، بازیگر ایرانی نیز به‌خاطر انتقاد از عملکرد حکومت ایران در مهار ویروس کرونا، توسط «علی ضیا»، مجری تلویزیون حکومتی ایران در میانه برنامه «فرمول یک» به بیرون استودیو هدایت و اخراج شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy