Saturday, Oct 16, 2021

صفحه نخست » بازداشت دو خبرنگار پس از انتشار خبر تجاوز یک ‌عضو سپاه به چندین کودک

reporters_101621.jpgدادستان شهرستان اهر رسانه‌هایی که خبر این حادثه را منتشر کرده بودند، به «برخورد قضایی» تهدید کرد

العربیه - پس از انتشار خبر تجاوز و اذیت و آزار جنسی چندین کودک 7 تا 11 ساله توسط یک معلم عضو سپاه‌ پاسداران، دو خبرنگار در شهر «کلیبر» استان آذربایجان شرقی بازداشت شدند.

به گزارش سازمان «گزارشگران بدون مرز» ابوالفضل پورحسین‌قلی، مدیرمسئول خبرگزاری «سئحراما» و آرش شادمند، عکاس این خبرگزاری، پنج‌شنبه 30 سپتامبر و جمعه یک اکتبر، توسط نیروهای سپاه‌ پاسداران بازداشت‌شده و بدون اطلاع‌رسانی به خانواده‌هایشان، به بازداشتگاه «یک الف» سپاه ثارالله در تهران منتقل شدند.

بر اساس گزارش رسانه‌های محلی، تجاوز و آزار جنسی این کودکان، توسط یک عضو سپاه پاسداران و در مدرسه‌ای روستایی، در توابع شهرستان اهر در استان آذربایجان شرقی صورت گرفته است.

با وجود این‌که خانواده دو نفر از کودکان قربانی، شکایت خود را به مقامات قضایی محلی ارائه دادند، اما به گفته «خبرنگاران بدون مرز» دادستانی شهر اهر به رسانه‌ها ابلاغ کرده که این خبر را منتشر نکنند.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

به گفته برخی رسانه‌ها، کانال خبری سئحراما از حذف این خبر امتناع و روز بعد خبری تکمیلی نیز در این مورد منتشر کرد.

در مورد وضعیت این دو خبرنگار بازداشتی هنوز خبری منتشر نشده است.

تهدید خبرنگاران در ایران

خبرنگاران در ایران پیوسته مورد تهدید و ارعاب قرار می‌گیرند. در آخرین مورد از این دست، سپاه پاسداران و دیگر نهادهای امنیتی ایران در آستانه انتخابات ریاست جمهوری اخیر بسیاری از خبرنگاران را از انعکاس خبر درباره واقعیت‌های انتخاباتی کشور منع کردند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران نیز تهدید و اعمال محدودیت دولتی علیه روزنامه‌نگاران ایرانی در آستانه سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری را محکوم کرد و خواستار توقف چنین رویه‌های غیر قانونی شد.

آنتونی بلانگر، دبیرکل این فدراسیون نوشت: «این یک نمونه دیگر از روش استفاده دولت ایران از سیستم حقوقی برای سرکوب صداهای مستقل در کشور است.»

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی وقت قوه قضائیه ایران هم به‌طور رسمی تهدید و ممنوعیت فعالیت خبرنگاران در ایران را تایید کرد و گفت که «تذکراتی به تمام رسانه‌ها اعم از دولتی و غیردولتی با تمام گرایش‌های سیاسی داده شده است.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy