Monday, Oct 18, 2021

صفحه نخست » همزمان با ورود یوسی کوهن به امارات، محمود احمدی نژاد دبی را پیش از موعد ترک کرد

an2_101821.jpgناصر اعتمادی - رادیو بین المللی فرانسه

فارس خبرگزاری وابسته به سپاه پاسداران نوشت که به توصیه مقامات امارات متحد عربی، محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری پیشین ایران سفر خود را به دبی نیمه کاره گذاشت و یکشنبه شب امارات را به مقصد تهران ترک کرد. فارس سپس افزوده است : "احمدی‌نژاد موفق نشد در سفر خود به دبی هیچیک از اهداف خود را متحقق کند."

فارس توضیحی نه در مورد "توصیۀ اماراتی‌ها" به احمدی نژاد دارد نه دربارۀ اهداف متحقق نشدۀ او در امارات. اما، همزمان با حضور احمدی نژاد در دبی، یوسی کوهن، رئیس پیشین موساد، سازمان اطلاعات خارجی اسرائیل، نیز برای شرکت در کنفرانس "فرای تجارت" که با حضور صدها تن از رؤسای شرکت‌های اسرائیلی و اماراتی در ابوظبی برگزار شد، وارد امارات شده بود.

رئیس پیشین موساد که نقش مهمی در عادی سازی مناسبات اسرائیل و امارات و امضای توافقات ابراهیم داشته در کنفرانس ابوظبی ظرفیت‌های همکاری‌های اسرائیل و امارات را بی نهایت خواند و گفت که مناسبات دو کشور "تازه در حال گرم شدن" است. یوسی کوهن با اشاره به صدها میلیون دلار مبادلات تجاری میان اسرائیل و امارات تا حال حاضر افزود که این تازه آغاز روند همکاری‌های دو کشور است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

یوسی کوهن در سخنان خود به "مسئلۀ تهدید" جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره کرد و گفت : "تهدیدی که حکومت ایران علیه منطقه اعمال می‌کند بیش از تهدید آن علیه اسرائیل است." یوسی کوهن همچنین از "تهدیدات قریب الوقوع جمهوری اسلامی علیه ثبات ملت‌های منطقه" سخن گفت و افزود که حکومت اسلامی "ایران همواره فعالیت‌های تروریستی فاجعه باری را در منطقه یا مستقیماً یا از طریق نیروهای نیابتی‌اش به اجرا می‌گذارد و اسرائیل در کنار دیگر ملت‌ها با این تهدیدها مقابله می‌کند."



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy