Wednesday, Oct 20, 2021

صفحه نخست » شرمنده کردن پوتین با روزنامه‌نگار زیبای آمریکایی؟

آقای پوتین در جریان مصاحبه با هدلی گمبل گفت: او برای فهمیدن پاسخ‌های من «زیادی زیبا است»

بوان هرلی - ایندیپندنت فارسی

putin1.jpg

رسانه‌های روسیه با تشدید حملات جنسیتی خود علیه هَدلی گَمبِل، مجری شبکه سی‌ان‌بی‌سی، گفته‌اند که مصاحبه او با ولادیمیر پوتین بخشی از ماموریت «عملیات ویژه» آمریکا بوده است.

هفته گذشته، آقای پوتین در جریان مصاحبه این گزارشگر مستقر در ابوظبی در کنایه‌ای زن‌ستیزانه گفت او برای فهمیدن پاسخ‌های من «زیادی زیبا است».

پس از مصاحبه برای هفته سوخت و انرژی روسیه، رسانه‌های دولتی به عنوان بخشی از تلاش‌هایی هماهنگ برای حمایت از رئیس‌جمهور، به خانم گمبل حمله کردند.

اما این جنجال‌ها در دو روز آخر هفته تغییر مسیری شگفت‌انگیز داد. اعضای رسانه‌های طرفدار کرملین و صاحب‌نظران گفتند که خانم گمبل بخشی از ماموریت تلافی‌جویانه امنیتی به منظور شرمسار کردن آقای پوتین بوده است.

putin2.jpg

این نظریه به دنبال افشاگری‌های کتاب استفانی گریشَم، یکی از کارمندان سابق اداره ارتباطات کاخ سفید مطرح شده که گفته بود آقای پوتین در جلسات با دونالد ترامپ به عمد مترجمان زیبا را به‌کار می‌گمارده است تا حواس رئیس‌جمهور را پرت کند.

خانم گریشم در کتابش «به سوال‌هایتان پاسخ می‌دهم» نوشته است که فیونا هیل، مشاور سابق دولت ترامپ در امور مربوط به روسیه، ظن برده بوده که آقای پوتین به عمد یک زن سبزه جذاب را برای منحرف کردن افکار ترامپ انتخاب کرده بوده است.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

در جریان برنامه آخر هفته بحث و تعامل «مسکو، کرملین، پوتین» در تلویزیون دولتی روسیه، هیئت کارشناسان تایید کردند که خانم گمبل بخشی از عملیات آمریکا بوده است.

خانم گمبل هنوز به تقاضا برای اظهارنظر در این مورد واکنش نشان نداده است اما در حساب کاربری اینستاگرامش آن را به شوخی برگزار کرده است.

او روز یکشنبه در اینستاگرام، تصویر کیکی با صورت آقای پوتین را به اشتراک گذاشت که کنار آن عبارت «بیش از حد زیبا» نوشته شده بود.

او در زیر تصویر و کنار یک صورتک خندان نوشت: «بهترین دوستان را دارم.»

خانم گمبل مجری برنامه «کاپیتال کانِکشِن» سی‌ان‌بی‌سی در ابوظبی است که در جریان آن مرتبا با رهبران جهان و مدیران بین‌المللی مصاحبه می‌کند.

پروفایل اینترنتی خانم گمبل نشان می‌دهد که او همه ساله مجری پوشش این شبکه در فورم بین‌المللی اقتصاد داووس و نخستین زن غربی بوده که پس از درگذشت جمال قاشقچی در سال ۲۰۱۸ با مقام‌های بلندپایه سعودی مصاحبه کرده است.

در پروفایل خانم گمبل آمده است: «هدلی همچنین یکی از فعالان متعهد به (حقوق) زنان در محل کار و پیشرفت آن‌ها در جهان عرب است.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy