Wednesday, Oct 20, 2021

صفحه نخست » بنیاد ژاله اصفهانی: نقد و بررسی رمان «ماه تا چاه» حسین آتش‌پرور توسط کوشیار پارسی و با حضور نویسنده کتاب

maah2.jpgسایت ادبی بانگ ـ بنیاد ژاله اصفهانی در نظر دارد رمان «ماه تا چاه» نوشته حسین آتش‌پرور را در جلسه‌ای که به طور ویدیو کنفرانس در «زوم» برگزار می‌شود نقد و بررسی کند.

رمان «ماه تا چاه» نوشته حسین آتش‌‌پرور در مسیر حرکت در خیابان تهران، کوه - سنگی و خیابان امام رضا، هر سه از مهم‌ترین آدرس‌های مشهد اتفاق می‌افتد. داستان را نویسنده‌ای تعریف می‌کند که در جست‌وجوست: در جست‌وجوی خیابانی که نماد شهر مشهد باشد و او بتواند در داستانش آن خیابان را به عنوان خیابانی که دارای هویت تاریخی است به کاربندد، اما طبعاً چنین خیابانی را نمی‌یابد. مشهد، از مهم‌ترین شهرهای ایران به عنوان یک شهر بی‌هویت؟ مشهد، به عنوان قهرمان و ضد قهرمان یک رمان به قلم یکی از مهم‌ترین نویسندگان استان خراسان؟

بنیاد فرهنگی ژاله اصفهانی پنجشنبه ۲۰ آبان (۱۱ نوامبر) جلسه‌ای را به معرفی این کتاب اختصاص داده است. حسین آتش‌پرور و کوشیار پارسی در این جلسه حضور دارند. ورود به جلسه از طریق نرم‌افزار زوم و تحت شماره ۸۲۹۲۸۶۸۱۲۸۶ بدون نیاز به حرف رمز میسر است. این برنامه ساعت شش بعد از ظهر به وقت انگلستان، هفت بعد از ظهر به وقت اروپای مرکزی، نه و نیم شب به وقت تهران و یک بعد از ظهر به وقت شرق آمریکا آغاز و به طور زنده از شبکه فیسبوک هم پخش می‌شود.

مطالب بیشتر در سایت ادبی بانگ

کوشیار پارسی، نویسنده و منتقد از سال ۱۹۹۰ استاد دانشگاه لیدن، هلند است. او در سال‌های تبعید ده‌ها مقاله و داستان و رمان و ترجمه منتشر کرده است. رمان آوارگان نوشته امین معلوف به ترجمه او در چندین قسمت در بانگ منتشر شده است.به تازگی نشر آفتاب در نروژ رمان «روزها و شب‌های جنگ و عشق» نوشته ادواردو گالیانو را به ترجمه روان و خواندنی او منتشر کرده است.

maah.jpg

بنیاد ژاله اصفهانی در لندن یک انجمن مردم‌نهاد است که با هدف کلی «آموزش و ترویج فرهنگ، به شمول شعر، موسیقی، هنر، تاریخ و میراث فرهنگی، فارسی‌زبانان در سراسر جهان» در سال ۲۰۰۷ با فراخوان شماری از نویسندگان و شاعران و روزنامه‌نگاران و فعالان فرهنگی نام‌آشنا بنیان گذاشته شده است. برنامه قبلی بنیاد به بررسی اشعار بیدل دهلوی با حضور بهمن بنی‌هاشم، پژوهشگر این عرصه اختصاص داشت.

آتش‌پرور از نویسندگان مطرح نسل سوم ایران است. چاپ اولین داستان‌های او به اوایل دهه‌ی پنجاه باز می‌گردد.

خیابان بهار آبی بود (۱۳۸۴)، ماهی در باد (۱۳۸۹)، «من و کوزه»؛ کتابی در [ شکل و ساخت داستانی ترانه‌های خیام]، «چهارده سالگی بر برف» از آثار متعدد حسین آتش‌پرور است. چهارده‌سالگی بر برف اخیرا جزو برگزیدگان جایزه ادبی واو بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy