Tuesday, Oct 19, 2021

صفحه نخست » ‌ند پرایس: مذاکرات مقدماتی در بروکسل ضروری نیست

prise.jpg دویچه وله - سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفته این کشور به دنبال ادامه مذاکرات در وین است و مذاکرات میانی در بروکسل ضروری نیست. هم زمان ابراهیم رییسی تاکید کرده که باید در طرف مقابل جدیتی برای رفع تحریم‌ها وجود داشته باشد.

در حالی که وزارت خارجه ایران اعلام کرده مذاکرات بازگشت به برجام روز پنج‌شنبه ۲۱ اکتبر در بروکسل آغاز می‌شود، از طرف‌های مقابل این مذاکرات سخنان دیگری در این باره شنیده می‌شود.

‌ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز دوشنبه ۱۸ اکتبر درباره مذاکرات در بروکسل در جمع خبرنگاران گفت: «ما فکر نمی‌کنیم که این مذاکرات ضروری باشد.» او ادامه داد: «ما کاملا روشن گفته‌ایم هدف ما و آنچه به دنبالش هستیم در وین است و نه یک مرحله میانی در بروکسل.»

آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا نیز روز دوشنبه در ملاقات با رییس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واشنگتن گفت دولت بایدن نیازی به یک نشست مقدماتی در بروکسل نمی‌بیند. او هشدار داد که "پنجره دیپلماسی در حال بسته شدن است".

👈 مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

ابراهیم رییسی رییس جمهوری اسلامی ایران دوشنبه شب ۲۶ مهر در یک گفت‌وگوی تلویزیونی بار دیگر تاکید کرد که این کشور در مذاکرات جدی است اما "سفره و بازار را به برجام گره نمی‌زنیم".

رییسی تصریح کرد: «نسبت به مذاکرات نتیجه محور جدی هستیم و باید در طرف مقابل نشانی برای جدیت در لغو تحریم‌ها وجود داشته باشد و این تحریم‌های ظالمانه رفع شود.»

رییسی همچنین تاکید کرد که "طرف مقابل هم باید جدی باشد". به گفته او در گفت‌وگوهای چند روز پیش با نمایندگان اتحادیه اروپا تصریح شده که "جمهوری اسلامی جدی است و باید جدیت را در طرف مقابل هم ببینیم".

اشاره رییسی به دیدار انریکو مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مقامات جمهوری اسلامی در تهران است. پس از این سفر بود که وزیر خارجه ایران اعلام کرد مذاکرات بازگشت به برجام روز پنج‌شنبه در بروکسل از سر گرفته می‌شود.

این در حالی است که روز دوشنبه خبرگزاری فرانسه به نقل از نبیله ماسارلی، سخنگوی جوزپ بورل، هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه برای برگزاری نشستی با مقامات ایرانی در رابطه با ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای هیچ قراری نگذاشته است.

ماسارلی تصریح کرد: «روز پنج‌شنبه هیچ جلسه‌ای وجود نخواهد داشت.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy