Wednesday, Oct 20, 2021

صفحه نخست » پیوند «موفقیت‌آمیز» کلیه خوک به انسان

pig_102021.jpgیورونیوز - پزشکان در نیویورک موفق شدند کلیه یک خوک را به یک انسان پیوند بزنند. در این عمل پزشکان با مهار ملکول محرک در بدن خوک که معمولا باعث پس زده شدن سریع عضو پیوندی می شود، کلیه حیوان را بر روی زنی که دچار مرگ مغزی شده بود آزمایش کردند. خانواده این زن که پیش‌تر از نارسایی کلیه در رنج بود، به محققان اجازه دادند تا قبل از جدا شدن دستگاه‌های حیاتی از بدنش این آزمایش انجام شود.

تیم پزشکی بمدت سه روز فعالیت کلیه جدید را که از محیطی خارج از بدن بیمار به عروق خونی او متصل بود، رصد کردند و نتایج این پیوند را «بسیار طبیعی» ارزیابی کردند.

دکتر رابرت مونگومری که این تحقیق زیر نظر او انجام شده به رویترز گفت: «ادرار تولیدی توسط این کلیه پیوندی به همان میزانی بود که می توان از یک کلیه پیوندی انسانی انتظار داشت. شواهد قوی دال بر پس زده شدن عضو پیوندی، آنگونه که در مورد کلیه های اصلاح نشده خوک در پیوند به سایر پستانداران غیر از انسان مشاهده می شد، رویت نشد. غیرطبیعی بودن میزان کراتینین که یکی از نشانه های نارسایی کلیه است بعد از این پیوند به میزان طبیعی خود بازگشت.»

تنها در ایالات متحد آمریکا بیش از ۱۰۷ هزار بیمار در انتظار عمل پیوند عضو هستند و از این تعداد ۹۰ هزار مورد مربوط به بیماران کلیوی است.

پژوهشگران چندین دهه است که بر روی احتمال استفاده از اعضای جانوران در عمل پیوند مطالعه می کنند و نگرفتن عضو پیوندی یا به اصلاح پس زنی عضو پیوندی مانع اصلی آنها در این مدت بوده است.

👈مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

اصلاح ژنتیکی این نوع خوک توسط واحد درمانی توسط شرکت داروسازی «یونایتد تراپوتیکس» انجام شده و در دسامبر ۲۰۲۰ بعنوان غذای جایگزین برای افرادی که به گوشت آلرژی دارند تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را گرفته است. با این حال محصولات پزشکی تولید شده از خوک قبل از استفاده انسان از آنها همچنان نیازمند تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy