Thursday, Oct 28, 2021

صفحه نخست » نام فیس‌بوک به "متا" تغییر می‌یابد

meta.jpg دویچه وله - زاکربرگ، بنیان‌گذار فیس‌بوک خبر دادکه نام فیسبوک به "متا" تغییر پیدا می‌کند. به گفته صاحب و مدیرعامل فیسبوک اینستاگرام و واتس‌آپ ولی نام خود را حفظ خواهند کرد.

مارک زاکربرگ روز پنجشنبه ۶ آبان (۲۷ اکتبر) گفت که نام فیس‌بوک دیگر نشان‌دهنده همه محصولات ارائه شده توسط شرکت فیس‌بوک نیست و او برای تحقق واقعیت‌های مجازی و "متاورس" تلاش می‌کند. زاکربرگ این روند را آینده ارتباطات دیجیتالی می‌داند.

مدیرعامل فیس‌بوک در ادامه افزود در "متاورس" دنیای فیزیکی و دیجیتال باید با هم ادغام شوند و در اصل، دنیایی از تجمعات مجازی به هم پیوسته است.

👈 مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

زاکربرگ گفته است که هدفش از تغییر نام فیس‌بوک گردآوری اپلیکیشن‌های مختلف فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌آپ زیر یک نام واحد است.

منتقدان اما تغییر نام فیس‌بوک به متا را رد گم کردن این شرکت در مقابل انتقادهایی چون "نفرت‌پراکنی و رواج پیام‌های جعلی و فیک" دانستند.

به گفته زاکربرگ افراد می‌توانند با استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی، عینک‌های واقعیت افزوده، اپلیکیشن‌های گوشی هوشمند یا دستگاه‌های دیگر دور هم جمع شوند و کار و بازی کنند.

چند سال پیش، موتور جستجوی گوگل با تأسیس شرکت مادر "آلفابت"، مسیر مشابه فیس‌بوک را در پیش گرفت.

فیس‌بوک در سال ۲۰۰۴ توسط مارک زاکربرگ و دوستانش راه‌اندازی شد. در حال حاضر در سرتاسرجهان یک میلیارد و ۹۰۰ هزار نفر عضو دارد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy