Sunday, Oct 31, 2021

صفحه نخست » نامه یک زندانی امنیتی به محسنی اژه‌ای

ejei_103021.jpgظلم را اگر منت دهیم دیگر آزادگی معنا ندارد

ایران وایر - مهران فرهادی از زندانیان سیاسی محبوس در زندان شماره دو نظامی شیراز در نامه ای از زندان رئیس قوه قضائیه را مخاطب قرار داده و خواستار رسیدگی به وضعیت پرونده خود شده است.

او که پیشتر افسر واحد مخابرات ارتش جمهوری اسلامی بوده است در بخشی از این نامه که متن آن در خبرگزاری هرانا منتشر شده با اشاره به اظهارات رئیس قوه قضاییه مبنی بر «عدم صدور قرار موقت بازداشت طولانی مدت و غیر ضروری» نوشته است: «از سوی قضات و بازپرسان محترم تحت امر حضرت عالی در شبه ابهام اجرای قرارهای صادره بنده را یکسال تحت قرار بازداشت نامتناسب با صدور کیفرخواست نگه داشته اند. »

مهران فرهادی در تاریخ ۶ مهرماه ۱۳۹۹ در منزل خود در تهران بازداشت و به مدت ۳ ماه در یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی تهران نگهداری شد.

او در نهایتا به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز موسوم به پلاک ۱۰۰ منتقل و پس از پایان مراحل بازجویی در اسفندماه ۱۳۹۹ به زندان نظام شیراز منتقل شد

مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

اتهاماتی که به مهران فرهادی در شعبه ۱ دادگاه انقلاب شیراز تفهیم شده است عبارتند از «اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در گروه‌های معاند نظام‌، توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام».

این افسر سابق ارتش به حکم دادگاه به ۳ سال و ۱۰ ماه حبس تعزیری محکوم شده است که با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی ۲ سال و ۲ ماه زندان آن برای او قابل اجرا است.

او در نامه خود نوشته است که به دلیل بی‌توجهی «بازپرس پرونده به سوالات خود» و «شکنجه روحی و روانی ناشی از بازداشت نامشخص و غیرقانونی» تصمیم به نوشتن این نامه سرگشاده گرفته است.

مهران فرهادی که از تاریخ ۵ تیرماه ۱۴۰۰ به زندان عادل آباد شیراز منتقل شده است جرم منجر به بازداشت خود را « اعتراض به وضعیت بد اقتصادی جامعه و حیف و میل مسئولان دولتی و انتقاد از رئیس جمهوری که تمام جامعه تحت آسیب‌های بی تدبیری آن در دوره گذشته متحمل عذاب شده‌اند در فضای مجازی» عنوان کرده و نوشته است: «باور کنید در کشور ایران متهمی است در انتظار و آرزوی صدور حکم. خنده دار نیست؟ یعنی امیدی به عدالت حتی در دفاع نمی بیند. »

او با اشاره به شرایط دشوار بازداشت موقت در زندان نظام و عادل‌آباد شیراز نوشته است که در سیستم قضایی جمهوری اسلامی «آنچنان متهم سیاسی را در فضای قرار بازاشت موقت سردرگم نگه میدارند تا بواسطه این شکنجه روحی و روانی تمام استدلال وی را به فروپاشی کشانند.»

مهران فرهادی در پایان این نامه با اشاره به وضعیت نامناسب سایر زندانیان سیاسی و امنیتی کشور خطاب به رییس قوه قضاییه نوشته است: «ظلم را اگر منت دهیم دیگر آزادگی معنایی ندارد.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy