Sunday, Oct 31, 2021

صفحه نخست » تداوم واکنش‌ها به اظهارات صافی گلپایگانی درباره ضرورت رابطه با همه کشورها

saafi.jpgایران اینترنشنال - در ادامه واکنش‌ها به نوشته سایت رجانیوز درباره صافی گلپایگانی مرجع تقلید ساکن قم، حسن روحانی« هجمه» به او را «تقبیح» کرد و آن «ریختن آب به آسیاب دشمنان» دانست.

رییس جمهور سابق ایران تاکید کرد که رسیدگی به معیشت مردم و تعامل سازنده با جهان در چارچوب «عزت-حکمت-مصلحت»، از «سیاست‌های همیشگی جمهوری اسلامی» بوده است.

لطف الله صافی گلپایگانی روز ۳۰ مهر در دیدار با محمد باقر قالیباف، رییس مجلس، ضمن ابراز نگرانی از وضعیت اقتصادی گفته بود: «باید با تمام کشورهای دنیا با عزت و اقتدار رابطه داشته باشیم. اینکه با بسیاری از کشورها قهر باشیم صحیح نیست و به ضرر مردم عزیزمان است.»

سایت رجا نیوز در واکنش به این سخنان در مطلبی نوشت که «افسوس که مرجع تقلید شیعه همچنان چشم به بیرون دارد.»

این سایت تاکید کرده بود: «جالب است که این حرف را حسن روحانی، هشت سال پیش مطرح کرد و به واسطه آن، عوام ظاهربین و بی‌تحلیل و سطحی‌نگر را فریفت و از آنها رای گرفت.... اما امروز پس از هشت سال، همین سخن ناصواب را از زبان یک مرجع تقلید می‌شنویم. هم تقلید سیاسی ایشان از نیروهای سکولار بسیار مذموم هست، هم تاخیر سیاسی ایشان در تکرار این تحلیل سراپا غلط. نمی‌دانم تقلیدِ ایشان را مذمت کنم یا تأخیرش را.»

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم این مطلب را محکوم کرد و جامعه روحانیت مبارز ایران نیز حمله به بزرگان دینی را دارای «پیامدهای ناگوار» خواند.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

در همین حال جواد شهرستانی نماینده علی سیستانی در قم، شامگاه شنبه با صافی گلپایگانی دیدار و گفتگو کرد.

روز شنبه نیز محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور و رییس دادگاه ویژه روحانیت، دستور داد که «اهانت» به این مرجع تقلید مورد پیگرد قرار گیرد.

او گفت که نویسنده این مطلب «طلبه و مرتبط با حوزه علمیه است» و «رسیدگی به موضوع، در حوزه صلاحیت دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت است.»

در مقابل برخی از چهره‌های نزدیک به جبهه پایداری از مطلب رجانیوز دفاع کرده اند.

در همین حال علی خضریان، نماینده مجلس، در یادداشتی نوشت که «تاکید بر اصول انقلاب و اسلام انقلابی اهانت به مرجعیت نیست.»

او تاکید کرد که «استکبارستیزی‬⁩ فصل مهمی از آموزه‌های ⁧‫انقلاب اسلامی‬⁩ است که دوگانه‌سازی آن با معیشت مردم از سوی جریان تحریف بارها و بارها» از سوی ⁧‫رهبر جمهوری اسلامی‬⁩ محکوم شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy