Tuesday, Nov 2, 2021

صفحه نخست » واکنش سفارت کره جنوبی به حواشی اهدای ماسک به بیمارستان آتیه

korea_110221.jpgدویچه وله - سفارت کره جنوبی در واکنش به حواشی اهدای ماسک از سوی سفیر این کشور به بیمارستانی در تهران، فهرستی از کمک‌های اخیر سئول به ایران را منتشر کرده است. سخنگوی وزارت خارجه ایران و کاربران به اهدای ماسک واکنش نشان داده بودند.

سفارت کره جنوبی در تهران در پیامی توییتری نوشت: «دوستی ایران و کره ۶۰ سال قدمت دارد». این سفارت در ادامه فهرستی از کمک‌های اخیر کره جنوبی به ایران را منتشر کرده است. بر اساس این فهرست، کره جنوبی برای حمایت از ایران در امور پناهندگان افغانستانی ۲۷ میلیون دلار و در مبارزه با کووید-۱۹ حدود ۸ میلیون دلار، از جمله یک میلیون دوز واکسن آسترازنکا به ایران کمک کرده است؛ همچنین داروهای بیماری‌های نادر به ارزش یک میلیون دلار در اختیار ایران قرار داده است.

سفیر کره جنوبی در تهران روز چهارم آبان در جریان دیدار از بیمارستان آتیه در تهران، دو هزار ماسک اهدا نمود. این اقدام که خبر آن در روزهای اخیر رسانه‌ای شد، از سوی برخی کاربران «تحقیرآمیز» تلقی شد. آنها به بلوکه‌شدن میلیاردها دلار پول ایران در کره جنوبی اشاره می‌کردند.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، نیز در پاسخ به سوالی درباره ضرورت اقدام کره جنوبی در آزاد کردن پول بلوکه شده ایران،‌ گفت:‌«هیچ ملتی این را بر نمی‌تابد که دست دولت و کشور دیگری در جیبش باشد». او همزمان در رابطه با اهدای دو هزار ماسک گفت:‌ «ما پاسخ به این اقدام را در حد طنز نگه می‌داریم».

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

میزان دارایی‌های بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی بین ۷ تا ۹ میلیارد دلار عنوان می‌شود. سئول می‌‌گوید به دلیل تحریم‌های ایالات متحده قادر به آزادسازی این مبلغ نیست.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy