Friday, Nov 5, 2021

صفحه نخست » گمانه‌زنی در ترکیه در باره وضعیت بد سلامت رجب طیب اردوغان + فیلم

  • ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه به آرامی راه می‌رود و این ویدیو باعث تولید شایعاتی در مورد وضعیت سلامت او شد.
  • هشتگ #olmus(او درگذشت) بدون هیچ سند و مدرکی دال بر وضعیت سلامت آقای اردوغان ترند شد.
  • این شایعات به سرعت توسط مقامات ترکیه تکذیب شد و دفتر آقای اردوغان عکس‌هایی از دیدارهای او منتشر کرد.
  • محافل مرتبط با مخالفان دولت در اغلب وضعیت سلامت اردوغان را زیر سئوال می‌برند.
  • آقای اردوغان برنامه شلوغی دارد و به طور مرتب در روز چندین سخنرانی می‌کند.

erdogan2_110421.jpgبی بی سی - یک ویدیوی پربیننده که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه را در حال راه رفتن بسیار آرام پس از یک مراسم نشان می‌دهد بار دیگر به گمانه‌زنی‌های نه چندان جدید در باره وضعیت سلامت او در محافل مخالفان دولت دامن زده است.

این ویدیو چندان از سوی کارشناسان و تحلیلگران ترک مورد تجزیه و تحلیل قرار نگرفت اما به طور وسیعی در رسانه‌های اجتماعی بازتاب یافت.

در میان این گمانه‌زنی‌ها در مورد ویدیوی ۲۹ اکتبر، هشتگ #olmus (او درگذشت) روز سوم نوامبر ترند شد و کاربران در مورد وضعیت سلامت آقای اردوغان سئوال کردند. مشخص نیست چه کسی آن را مطرح کرده است.

حزب حاکم عدالت و توسعه این شایعه‌ها را رد کرده است.

یک نماینده حزب عدالت و توسعه گفت آقای اردوغان در وضعیت جسمانی "بسیار خوبی است."

فخرالدین آلتون، سخنگوی آقای اردوغان هم روز سوم نوامبر ویدیویی از راه رفتن آقای اردوغان منتشر کرد و نوشت "اطمینان برای دوستان، هراس برای دشمنان."

منابع دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه هم به خبرگزاری رویترز گفتند آقای اردوغان از آنکارا، پایتخت به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد و برنامه‌های او لغو نشده‌اند.

برنامه آقای اردوغان در سایت ریاست جمهوری، چندین برنامه ریزی برای ۳ نوامبر را نشان می‌داد. این وب سایت همچنین عکس‌هایی از ملاقات‌های عمومی او در دیدار با سایر مقام‌ها منتشر کرد.

وب سایت شبکه خبری NTV (متعلق به بخش خصوصی) گزارش داد که اداره امنیت تحقیقاتی را در مورد ۳۰ نفر که از این هشتگ استفاده کرده‌اند، آغاز کرده است.

هشتگ مورد نطر اگرچه ترند شد اما باعث گفتگوی چندانی در میان کاربران نشد.

آقای اردوغان خود درباره این ادعاها صحبت نکرده اما وضعیت سلامت او اغلب باعث گمانه‌زنی‌هایی در میان مخالفان شده است.

احمد تکان، که برای کورکوسوز، روزنامه ملی‌گرای مخالف دولت می‌نویسد، در مطلبی در ۲۶ ماه اکتبر نوشت وضعیت سلامت آقای اردوغان در پایتخت ترکیه مورد بحث است.

این اظهارنظرها پس از مقاله‌ای در نشریه فارین پالیسی صورت گرفت که در آن به نشانه‌هایی از وضعیت نامساعد سلامت آقای اردوغان اشاره شده بود. سخنگوی آقای اردوغان مطالب مندرج را "خبر جعلی" خواند.

دو عمل جراحی اردوغان در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ در رسانه‌های اصلی گزارش شد، اما به جز آن، اظهارنظرهای عمومی در باره وضعیت سلامتی آقای اردوغان به ندرت صورت می‌گیرد.

دیده شده آقای اردوغان که ۶۷ سال سن دارد، در برخی رویدادها چرت می‌زند، اما او برنامه شلوغی دارد و اغلب در انظار عمومی ظاهر می‌شود و روزانه چندین سخنرانی می‌کند.

او اخیرا چندین سفر خارجی از جمله یک سه روزه به آفریقا و بازدید از رم برای اجلاس گروه ۲۰ داشت.

باریس پهلوان، روزنامه نگار طرفدار مخالفان ۵ اکتبر نوشت در مورد سلامت آقای اردوغان پرس و جو کرده و از مقامات حزب عدالت و توسعه در این باره سؤال کرده است. این روزنامه نگار نوشت، آنها این مسایل را "اغراق و تبلیغات سیاه‌نمایی" می‌دانند.

مقامات حزب عدالت و توسعه می‌گویند: "رهبران جهان می‌توانند هر از گاهی در نشست‌های بین‌المللی چرتی بزنند، خب بعدش؟"

ملیح آلتینوک، ستون نویس معروف صباح، روزنامه طرفدار دولت در ماه ژوئن نوشت "افراد بیماری هستند که از زمان روی کار آمدن طیب اردوغان درباره وضعیت سلامتی او گمانه زنی می‌کنند".



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy