Monday, Nov 8, 2021

صفحه نخست » دادگاه حوثی‌ها انتصار الحمادی، مدل یمنی را به ۵ سال حبس محکوم کرد

entesar.jpg یورونیوز - یک دادگاه حوثی‌ها، انتصار الحمادی، مانکن جوان یمنی را به جرم سوءاستفاده از مواد مخدر و روسپیگری به ۵ سال زندان محکوم کرد.

انتصار الحمادی ۲۰ فوریه سال ۲۰۱۲، زمانی که ۱۹ سال داشت و در پی انتشار عکس‌های تبلیغی در صنعا، پایتخت، بازداشت شد. حوثی‌های یمن، جنبش اسلام‌گرای زیدیه و مورد حمایت ایران مقررات سخت‌گیرانه شریعت را در مناطق گسترده تحت کنترل خود اعمال می‌کنند.

به جز خانم حمادی، چند زن و دختر جوان دیگر با اتهام‌های مشابه به یک، سه و پنج سال حبس محکوم شده‌اند.

وکیل این دختر جوان پیش از این از تلاش وی برای خودکشی در زندان خبر داده بود.

👈 مطالب بیشتر در یورونیوز

افراح ناصر، پژوهشگر یمن سازمان دیده‌بان حقوق بشر با انشتار پیامی توییتری این احکام را ناعادلانه توصیف کرد و گفت دختران جوان قربانی اهداف سیاسی شده‌اند.

انتصار الحمادی از مادری اتیوپیایی و پدری یمنی متولد شده است و ده‌ها عکس از وی در شبکه‌های اجتماعی با لباس‌های سنتی یا شلوار جین و کت چرمی با حجاب اسلامی یا بدون حجاب منتشر شده است. هزاران نفر در اینستاگرام و فیس‌بوک او را دنبال می‌کنند.

عفو بین‌الملل در ماه مه گفته بود که این زن جوان «مورد آزار جسمی و کلامی» قرار گرفته و «مجبور به پذیرش چندین مورد اتهامی» از جمله همراه داشتن مواد مخدر و روسپیگری شده است.

سازمان عفو بین‌الملل پیش از این و در ماه مه در گزارشی خواستار توقف محاکمه و آزادی فوری متهمان این پرونده شده بود.

محدودیت حقوق زنان در یمن و به‌ویژه مناطق شمالی این کشور که در کنترل حوثی‌ها است از زمان شروع دور اخیر جنگ داخلی در سال ۲۰۱۴ شدیدتر شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy