Tuesday, Nov 9, 2021

صفحه نخست » احمدرضا عابدزاده تصویری از حسن یزدانی بر سر میز با بازپرس فیلترکننده تلگرام منتشر کرد

sansoor_110921.jpgایران اینترنشنال - تصویری که احمدرضا عابدزاده، فوتبالیست پیشین، در استوری اینستاگرامش منتشر کرده گروهی از ورزشکاران از جمله حسن یزدانی، قهرمان کشتی را سر میزی نشان می‌دهد که بیژن قاسم‌زاده، بازپرس صادرکننده فیلتر تلگرام هم در آن حضور دارد.

قاسم‌زاده به جرم ارتشا به انفصال ابد از خدمات دولتی و ۱۰ سال حبس محکوم شده و انتشار این تصویر بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های اجتماعی داشته است.

خبرگزاری میزان در پی انتشار این تصویر نوشت قاسم‌زاده تا اعلام نهایی نتیجه دادرسی پرونده‌اش، فعلا با قرار وثیقه آزاد شده است.

یزدانی، کشتی‌گیر محبوب و مطرح ایرانی، اخیرا در رقابت‌های جهانی نروژ قهرمان شد و همچنین مدال نقره المپیک توکیو را به دست آورد.

محمدرضا گرایی، دیگر کشتی‌گیر مدال‌آور ایرانی نیز روز ۳۰ مهر پس از بازگشت از رقابت‌های نروژ در نماز جمعه شرکت کرد. قبل از آن، گروهی از فرماندهان سپاه برای استقبال از او به فرودگاه رفته بودند.

جمهوری اسلامی به استفاده از قهرمانان ورزشی، هنرمندان و افراد معروف در زمینه‌های مختلف برای پیشبرد اهداف ایدئولوژیک خود شناخته می‌شود و بسیاری از این افراد به دلیل همراهی با حکومت در رسانه‌های اجتماعی مورد انتقاد قرار می‌گیرند.

ورزشکاران ایرانی همچنین اجازه ندارند با حریفان اسرائیلی روبه‌رو شوند و برای امتناع از این کار به بهانه‌هایی از جمله مصدومیت روی می‌آورند یا به باخت خودخواسته تن می‌دهند.

سال گذشته کارزاری مجازی با هدف تحریم ورزشی حکومت ایران به دلیل اعدام نوید افکاری، کشتی‌گیر و معترض بازداشت‌شده در پی اعتراض‌های مرداد ۹۷، به راه افتاد.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

چهره‌هایی از جمله مسیح علی‌نژاد، روزنامه‌نگار و فعال حقوق زنان، شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل، محمدرضا فغانی، داور بین‌المللی فوتبال، قهرمانان و اعضای تیم‌های ورزشی و همچنین شماری از فعالان و زندانیان سیاسی پیشین به کارزار «اتحاد برای نوید» پیوستند.

سردار پاشایی،‌ قهرمان کشتی فرنگی جهان، با انتشار ویدیویی اعمال تحریم ورزشی علیه جمهوری اسلامی را «قدمی کوچک» برای «مادر نوید و مادران نویدها» خواند. او همچنین به تبعیض سیستماتیک و برخورد قضایی با ورزشکاران معترض اشاره کرد.

با این حال، شماری دیگر از کاربران رسانه‌های اجتماعی و فعالان مدنی با این کارزار مخالفت کرده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy