Wednesday, Nov 10, 2021

صفحه نخست » آمریکا از گشت‌زنی یک ناو تهاجمی خود در دریای عمان خبر داد

oman_111121.jpgدویچه وله - ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا از اعزام یک ناو تهاجمی به دریای عمان و پیوستن آن به ناوگان پنجم این کشور خبر داد. این اقدام اندکی پس از تنش‌های اخیر و رزمایش زمینی دریایی ارتش ایران در سواحل دریای عمان انجام شد.

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده (سنتکام) دهم نوامبر (۱۹ آبان) خبر داد که ناو تهاجمی "یواس‌اس اسکس" پس از دو روز گشت‌زنی در دریای عمان به ناوگان پنجم آمریکا در منطقه پیوسته است.

سنتکام در یک پیام توئیتری اعلام کرد، اعزام این رزم‌ناو به دریای عمان با همراهی یگان یازدهم گشت نیروی دریایی ایالات متحده انجام شده است.

ارتش ایالات متحده فیلمی از گشت‌زنی نام تهاجمی "یو‌اس‌اس اسکس" در دریای عمان را نیز منتشر کرد که تعداد زیادی بالگرد نظامی بر عرشه آن قرار دارند.

هدف از حضور رزم‌ناو آمریکایی و گشت‌زنی در دریای عمان تامین امنیت و ثبات دریانوردی در محدود عملیاتی ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده عنوان شده است.

رزمایش با جنگنده‌های آمریکایی نیم قرن پیش

سه روز پیش از اعزام این ناو به منطقه، ارتش جمهوری اسلامی به یک رزمایش زمینی و دریایی در سواحل دریای عمان خاتمه داده بود. در این رزمایش از جنگنده‌های اف ۴ آمریکایی هم استفاده شد که حدود نیم قرن از تولید آنها می‌گذرد.

تحرک اخیر نیروی دریایی آمریکا در منطقه حدود دو هفته پس از آن صورت گرفته که نیروی دریایی سپاه پاسداران یک نفت‌کش با پرچم ویتنام را وادار به ورود به آبهای ایران و کناره گرفتن در بندرعباس کرده بود.

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

درباره این نفت‌کش خبرهای ضد و نقیضی منتشر شده است. سپاه ابتدا ادعا کرد آمریکا قصد توقیف یک نفت‌کش حامل نفت ایران و انتقال نفت آن به این کشتی ویتنامی را داشته است.

سپاه در روایتی دیگر مدعی شد دزدان دریایی قصد ربودن این نفت‌کش را داشته‌اند و نیروی دریایی آمریکا در منطقه از آنها پشتیبانی کرده است.

وزارت دفاع ایالات متحده ادعاهای نیروی دریای سپاه را غیرواقعی خوانده و اعلام کرده که نیروهای آمریکایی توقیف کشتی ویتنامی توسط نیروهای سپاه را رصد کرده‌اند اما وارد عمل نشده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy