Thursday, Nov 11, 2021

صفحه نخست » مانور بی‌سابقه آمریکا، امارات، بحرین و اسرائیل

naval_111121.jpgآمریکا، اسرائیل، بحرین و امارات در هشدار ضمنی به ایران یک رزمایش مشترک دریایی برگزار کردند

ناصر اعتمادی - رادیو بین المللی فرانسه

در هشدار ضمنی به حکومت ایران، ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که با مشارکت نیروهای دریایی اسرائیل، بحرین و امارات یک رزمایش مشترک در دریای سرخ را آغاز کرده است. هدایت این رزمایش را نیروی دریایی آمریکا برعهده دارد.

دریادار برد کوپر، فرماندۀ ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در منطقه، از این رزمایش مشترک به عنوان همکاری نظامی برای حفاظت از آزادی کشتیرانی و گردش آزاد مبادلات تجاری یاد کرده که به گفتۀ او شرط امنیت و ثبات منطقه است.

اگر چه پیش از این اسرائیل یک رزمایش مشترک با نیروی دریایی امارات برگزار کرده بود، اما، این اولین بار است که نیروی دریایی اسرائیل، یک سال پس از توافقات ابراهیم، با نیروی دریایی بحرین نیز رسماً و علناً یک رزمایش مشترک برگزار می کند.

در اوایل هفتۀ جاری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی نیز رزمایشی در خلیج عمان برگزار کرد و هدف از آن را هشدار به دشمنان خواند تا مبادا فکر حمله به ایران را در سر داشته باشند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

ماه گذشته ارتش آمریکا یک بمب افکن "بی١" خود را در آسمان منطقه به پرواز در آورد و اسرائیل یک رزمایش مشترک هوایی با حضور شماری از کشورها انجام داد. مقامات اسرائیل و آمریکا بیش از پیش هشدار می‌دهند که در صورت شکست مذاکرات وین، برنامۀ اتمی ایران را از طریق نظامی متوقف می‌کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy