Sunday, Nov 21, 2021

صفحه نخست » ۹ نیروی سپاه پاسداران در نبردهای مستقیم با آمریکا در خلیج فارس کشته شدند

sepah_112121.jpgرادیو بین المللی فرانسه - علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، روز یکشنبه اعلام کرد تا کنون ۹ نفر از این نیرو «در نبردهای مستقیم با آمریکا» در خلیج فارس کشته شدند. او به محل دقیق و زمان این درگیری‌ها و همچنین آمار زخمی‌شدگان و دیگر خسارات وارده به ایران اشاره نکرد.

تنگسیری که در جمع بسیجی‌ها در محل سفارت پیشین آمریکا در تهران سخنرانی می‌کرد، تاکید کرد برخی از این درگیری‌ها «بنا بر ملاحظاتی تاکنون رسانه‌ای نشده است».

او مدعی شد جمهوری اسلامی در ازای این میزان تلفات توانست «۹ سیلی به یاد ماندنی» به نیروهای آمریکایی بزند.

این فرمانده سپاه پاسداران جزئیات دیگری از این «سیلی»ها ارائه نکرد.

هیچ مقام آمریکایی تاکنون به این اظهارات تنگسیری واکنش نشان نداده است.

اظهارات تنگسیری در حالی است که به تازگی احمد حاجیان فرمانده ناوتیپ «۴۱۲ ذوالفقار» متعلق به سپاه پاسداران در شهرستان پارسیان در استان هرمزگان در جنوب ایران اعلام کرد نیروهای این ناوتیپ «یک فروند کشتی خارجی با ۱۱ خدمه» را در آب‌های ایران توقیف کردند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

او مدعی شد: «پس از بازرسی از این شناور بیش از ۱۵۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد و هر ۱۱ خدمه خارجی آن برای گذراندن مراحل قانونی به حوزه قضایی شهرستان پارسیان معرفی شدند.»

این فرمانده سپاه پاسداران تاریخ توقیف این کشتی، پرچم آن و ملیت خدمه‌ها را مشخص نکرد.

این توقیف پس از یک سری حملات به کشتی‌های تجاری در آب‌های خلیج فارس صورت می‌گیرد. حدود یک پنجم صادارات نفت جهان از آب‌های خلیج فارس و تنگه هرمز انجام می‌شود.

پیشتر در دهم نوامبر، سپاه پاسداران از آزادسازی یک نفتکش با پرچم ویتنام خبر داد که در ماه اکتبر در دریای عمان توقیف کرده بود.

سپاه پاسداران، در آستانه سیزدهم آبان ماه، سالروز اشغال سفارت آمریکا در تهران، واشنگتن را به تلاش برای «سرقت یک محموله نفتی» متهم کرد و اعلام کرد: نفتکش ویتنامی حامل نفت صادراتی ایران که در آب‌های دریای عمان توسط نیروی دریایی آمریکا مصادره شده بود، از سوی نیروهای سپاه پاسداران توقیف شد.

ایالات متحده آمریکا این گزارش را تکذیب کرد. مقام‌های جمهوری اسلامی ایران نیز روایت‌های متعدد و ضد و نقیضی درباره این رویداد ارائه دادند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy