Tuesday, Nov 23, 2021

صفحه نخست » مخالفت فرماندۀ نیروی قدس با دستور افسران روسی اخراج او را از سوریه باعث شد

ahmad_Madani.jpg رادیو بین المللی فرانسه - ناصر اعتمادی - فرماندۀ نیروی قدس در سوریه به دلیل اختلافاتش با نیروهای روسیه از سوریه اخراج شد. "العربیه" با اعلام این خبر افزوده است که فرماندۀ اخراج شدۀ نیروی قدس احمد مدنی نام دارد که با نام مستعار "مصطفی جواد غفاری" در سوریه فعالیت داشته است. منابع رسمی خبر در ایران بعضاً تصاویر فرد دیگری را به جای او نشان می‌دهند.

اخراج "مصطفی جواد غفاری" از سوریه برای اولین بار توسط منابع خبری عربستان اعلام شد. تهران بعد از مدتی سکوت از زبان سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجۀ ایران، مدعی شد که فرماندۀ نیروی قدس از سوریه اخراج نشده، بلکه مأموریتش در این کشور خاتمه یافته است.

"العربیه" اکنون به نقل از منابع آگاه نوشته است که اخراج فرماندۀ نیروی قدس به دلیل اختلافات او با روسیه از جمله دربارۀ نحوۀ رفتار با نیروهای آمریکا و ترکیه در سوریه صورت گرفته است. "العربیه" سپس افزوده است که اخراج ناگهانی سردار "مصطفی جواد غفاری" نیروهای ایرانی مستقر در سوریه را در آشفتگی فرو برده است و تهران ناچار شده جابجایی‌های مهمی در فرماندهی و آرایش این نیرو در مناطق مختلف سوریه انجام بدهد و عمدتاً دستورات خود را نیز از طریق شبه نظامیان عراقی وابسته به تهران به نیروهای ایرانی مستقر در سوریه منتقل کند. "العربیه" این تغییرات را تمهیداتی برای پیشگیری از حملات هوایی اسرائیل دانسته است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

به نوشتۀ "العربیه" این تدابیر همچنین نتیجۀ نشست مشترک فرماندۀ نیروی قدس و افسران روسیه برای پیش گیری از حملات هوایی اسرائیل به پایگاه "تی۴" بوده که به محل نفوذ ایران تبدیل شده است.

به نوشتۀ "العربیه" در این نشست نیروهای ایرانی خواستار حضور نظامی روسیه در پایگاه‌هایی شدند که اهداف حملات اسرائیل را تشکیل می‌دهند. به نوشتۀ "العربیه" افسران روسی با این پیشنهاد مخالفت کرده و گفته‌اند که تنها راه پیشگیری از حملات اسرائیل خروج کامل نیروهای ایرانی از این پایگاه‌ها است، ولی این راه حل با مخالفت سردار "مصطفی جواد غفاری" روبرو شد. با این حال، مخالفت سردار "جواد غفاری" اخراج فوری او را از سوریه آنهم با دستور رسمی بشار اسد در پی داشت.

پس از کشته شدن مرموز سردار حسین همدانی، فرماندۀ پیشین نیروی قدس در سوریه، در سال ۲۰۱۶، "مصطفی جواد غفاری" (احمد مدنی) جانشین او در سوریه شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy