Saturday, Dec 4, 2021

صفحه نخست » وظیفه شما ساختن بهشت در زندگی مردم است نه بعد مرگشان

heaven_120421.jpgغلامرضا بنی‌اسدی، روزنامه‌نگار در یادداشتی با عنوان «وظیفه شما ساختن بهشت در زندگی مردم است نه بعد مرگشان!» که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

شما برای این دنیای مردم مسئولیت دارید. اینجا از مردم رای گرفته‌اید. اینجا قانون اساسی نوشته‌اید. اینجا قوا را تشکیل داده‌اید. اینجا قدرت را در اختیار گرفته‌اید. اینجا ساخت و ساز به ید قدرت شماست. اینجا را باید بهشت بسازید. حوزه ماموریتی شما اینجاست.

نمی‌شود گفت ما شما را به بهشتِ ابدی رهنمون می شویم. نه، شما زندگی ما را بهشتی بسازید، ماموریت شما این است. ما خود آنقدر به تکالیف ایمانی و انسانی خود آشناییم که به یاری خدا و توکل خالصانه بر حضرتش، جوری زندگی کنیم که بهشت ابدی ادامه آن باشد.

شما بر اساس همان قانون اساسی که باید رسم الخط سیاست گذاری و سیاستمداری شما باشد مکلف هستید زمینه های رشد همه جانبه آحاد ملت را فراهم کنید. رفاه و سلامت، سعادت و شرایط بهتر زندگی کردن، حقِ امروز ماست. این ها را نمی‌شود به فردا حواله داد چه رسد به دنیای دیگر.

اینها در ذهنم فهرست شد و بر کاغذ نشست وقتی خبر خطبه‌های نماز جمعه حضرت آقای سیداحمد خاتمی را خواندم. به ویژه آنجا که فرمودند " این نماز جمعه، بهشت را تولید می‌کند". ما هم می خواهیم نماز جمعه بهشت را در زندگی‌مان جریان دهد. می‌خواهیم تقوا را به سیره عملی زیستی جامعه تبدیل کند. اما آنچه در کوچه و خیابان تا در عمل مسئولان مشاهده می‌کنیم با این گزاره فاصله فراوان دارد. جناب ایشان در بخشی دیگر از سخنان خود گفتند که "قانون اساسی جمهوری اسلامی، مترقی ترین قانون اساسی در دنیاست." ما هم می خواهیم همه اصولِ این "مترقی‌ترین قانون اساسی دنیا" بدون تنازل و تمام ساحتی اجرا شود. قطعا توقع از ایشان، به عنوان عضوی از فقهای شورای محترم نگهبان قانون اساسی، تلاش همه جانبه برای تحقق همه اصول قانون اساسی است. فکر می‌کنم اگر همه اصول قانون اساسی محقق شود، وضع زندگی ما هم آنقدر بهتر خواهد شد که بتوانیم به بهشت بیشتر فکر کنیم.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy