Saturday, Dec 4, 2021

صفحه نخست » پهپاد در کوهرنگ؛ مقام محلی: این پرنده روز پنجشنبه فرود اضطراری کرده بود

9FF996EF-60C0-46E5-9C5C-9F7E21ACCF6E.jpegبی بی سی فارسی

رسانه‌های ایران گزارش کرده‌اند که نیروهای نظامی در حال انتقال یک فروند پهپاد در شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری بوده‌اند.
روزنامه همشهری در حساب توییتر خود نوشت که "پرنده موجود در تصاویر شبیه به پهپاد ایرانی سیمرغ و آر کیو ۱۷۰ آمریکایی است".
در تصاویری که از سوی رسانه‌های خبری ایران منتشر شده، یک هلیکوپتر در حال جا به جایی این پهپاد از روستای میهه در شهرستان کوهرنگ است.
جعفر مردانی، معاون سیاسی امنیتی استان چهارمحال و بختیاری به خبرگزاری صداوسیما ایران گفته است که این پهپاد "به منظور بارور کردن ابرها" پرواز کرده بود.

به گفته آقای مردانی این پهپاد "ساعت ۱۹ روز پنج‌شنبه مورخ یازدهم آذرماه جاری از فرودگاه شهرکرد به سمت غرب شهرکرد" به پرواز در آمده بود.
وی گفت که این پرنده "به علت شرایط نامساعد منطقه کوهرنگ و وزش شدید باد" یک ساعت پس از بلند شدن از زمین "قدام به باز نمودن چتر می‌کند و روز گذشته توسط کارشناسان به صورت زمینی به مبدا منتقل شده است."

در یکی از عکس‌های منتشر شده نیروهای نظامی با لباسی شبیه سپاه پاسداران در حال منتقل کردن این پهپاد بر روی یک جرثقیل دیده‌ می‌شوند.

پایگاه خبری جماران هم نوشته است "این پهپاد ابتدا با بالگرد از ارتفاعات پایین آورده شده و سپس با کامیون تریلی از محل منتقل شده است".
انفجار در نزدیکی آسمان نیروگاه هسته‌ای نطنز

در همین حال روز گذشته خبرگزاری‌های ایران از شنیدن صدای انفجار مهیبی در نزدیکی نطنز گزارش داده بودند و برخی از شهروندان هم نوری نیز در آسمان مشاهده کرده‌اند.
در فاصله کوتاهی بعد از انتشار این خبر، رسانه‌های رسمی همانند صدا و سیما به نقل از فرمانده پدافند هوایی نطنز گزارش دادند که علت این صدا، آزمایش یک موشک پدافندی بوده است.
همچنین شاهین تقی‌خانی، سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در مصاحبه با شبکه خبر گفت که چنین آزمایش‌هایی با هدف "بررسی میزان آمادگی سامانه‌های دفاعی منطقه" انجام می‌شوند.
این در حالی است که پیشتر فرماندار نطنز به خبرگزاری فارس گفته بود هیچ اطلاعی از جزئیات این حادثه ندارد.
در عین حال این خبرگزاری نوشته است: "شنیده‌های غیر رسمی خبرنگار فارس از انهدام یک پهپاد ناشناس حکایت دارد."

خبرگزاری ایرنا نیز به نقل از یک شاهد عینی نوشته است که این صدا در بادرود و در ۲۰ کیلومتری تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم در نطنز شنیده شده است.
تاسیسات هسته‌ای نطنز که با نام رسمی «مجتمع غنی‌سازی شهید مهندس مصطفی احمدی روشن» فعالیت می‌کند، یکی از مهم‌ترین مراکز غنی‌سازی اورانیوم در ایران است.
این تاسیسات تا امروز بارها هدف حملات و عملیات خرابکاری قرار گرفته است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy