Sunday, Dec 5, 2021

صفحه نخست » احسان حدادی و توسل دوباره به رهبر جمهوری اسلامی

haddad_120521.jpgاینجا کشور اسلامی است

ایران وایر - صحبت‌های «احسان حدادی» ملی‌پوش سابق ایران در رشته پرتاب دیسک، مورد توجه ویژه رسانه‌های سپاه پاسداران، از جمله خبرگزاری «فارس» قرار گرفته است.

احسان حدادی امروز (یکشنبه) در پاسخ به چرایی غیبت ۹ ورزشکار المپیکی ایران در نشست کمیسیون ورزشکاران گفته است: «بعضی از دوستان صحبت‌های رهبری را فراموش کرده‌اند.»

احسان حدادی یکی از ۹ ورزشکار المپیکی ایران است که به دلیل آن‌چه «شبهاتی در انتصاب به جای انتخاب» وجود داشت، در نشست کمیسیون ورزشکاران ایران شرکت نکرد.

او گفته است: «اینجا مملکت اسلامی است، ما شیعه هستیم و به نظر می‌رسد دوستان فراموش کرده‌اند کجا زندگی می‌کنیم. رهبر انقلاب می‌فرمایند ما باید راستگو باشیم و انگار دوستان این را فراموش کرده‌اند.»

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

احسان حدادی پیش از این هم با چنین ادبیاتی، از رانت‌های حکومتی بهره برده بود. آبان سال ۱۳۹۸ و در پی اعتراض گسترده مردم به گرانی ۳۰۰ درصدی بنزین، احسان حدادی در شهر زنجان و کنار استاندار و فرمانده نیروی انتظامی این شهر در خیابان‌ها حاضر شد و معترضین را «اغتشاشگر» خواند و مدعی شد که آن‌ها از «کشورهای بیگانه» خط گرفته‌اند.

آقای حدادی گفته بود: «مردم ایران باید بدانند که دل هیچ کدام از کشورهای غربی به حال مردم ایران نمی‌سوزد.»

او پس از این صحبت‌ها مجوز وزارت ورزش و جوانان برای سفر به آلمان و درمان «خار پاشنه پا» را با هزینه‌های دولتی دریافت کرد.

این درحالی بود که کمیته ملی المپیک ایران و فدراسیون پزشکی ورزشی، با این سفر مخالفت کرده و مدعی شده بودند امکان درمان خار پاشنه پا با هزینه‌ای بسیار کمتر در ایران وجود دارد.

احسان حدادی با همین روش سپس به آمریکا سفر کرد و براساس برآورد روزنامه همشهری برای آماده‌سازی جهت حضور در المپیک توکیو، هزینه‌ای بیش از ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به کمیته ملی المپیک، فدراسیون دوومیدانی و وزارت ورزش تحمیل کرد.

احسان حدادی پس از این هزینه‌ها، در رقابت‌های المپیک توکیو، میان ۲۶ ورزشکار در رده آخر قرار گرفت. او در پایان مسابقاتش گفته بود: «اصلا ناراحت نیستم؛ من به احترام روح المپیک به این مسابقات آمدم.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy